Efter väggrivning så har vi kvar det här hålet i golvet och behöver en temporär lösning tills vi hittar en bättre.
Vi funderar på en metallist med cellplast under. Men jag hittar inga lister som är bredare än 80mm och standard bredden på en innervägg är väl 120mm, så vi behöver väl en på ca 130mm.
Det ljusa golvet är 6~7 mm tjockt och det mörka 8~10 mm. Så det blir ju en skarv av att bara lägga i en golvbräda och lite fyllning vid sidan av eller så.
Det är ojämt sågat i den mörka parketten och jag är inte jättesugen på att ge mig i kast att försöka såga det rakt själv.
Vi funderar på en metallist med cellplast under. Men jag hittar inga lister som är bredare än 80mm och standard bredden på en innervägg är väl 120mm, så vi behöver väl en på ca 130mm.
Det ljusa golvet är 6~7 mm tjockt och det mörka 8~10 mm. Så det blir ju en skarv av att bara lägga i en golvbräda och lite fyllning vid sidan av eller så.
Det är ojämt sågat i den mörka parketten och jag är inte jättesugen på att ge mig i kast att försöka såga det rakt själv.
Det finns många al-lister i olika profiler för att ta hand om nivåskillnad.
Leta upp en parkett / laminat som är samma som det ena golvet och kapa till en bit lika stor som väggen.
Leta upp en parkett / laminat som är samma som det ena golvet och kapa till en bit lika stor som väggen.
En av många sidor.. vanligt som ”hjälpmedel” för gamla o rullstolar att komma över tröskel.D DanielRenoverar skrev:
https://senior24.se/ramper/428-tack...MIhJLtvtDAggMVaFNBAh0gVgkBEAQYASABEgKuv_D_BwE
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på lösningar på att bygga en liten uppfart för cyklar osv?
Grund & Markarbeten -
Bättre lösning för att hålla förrådsdörr stängd?
Fönster & Dörrar -
Vad ska man välja för badrumsinredning och duschlösning?
Badrum -
Vad finns det för lösning för dörren
Fönster & Dörrar -
VVS-lösning, temporär innan man installerar hydrofor för sommaren
Vatten & Avlopp