Tegel på taket, hur lång tid ska det behöva ta?

2k läst  4 svar

1. A.Nygren
    Medlem Nivå 7
    Precis idag är det 1 månad sen vi fick vårt hus. Precis idag är det 1 månad sen taket var "tätt", precis idag är det 1 månad som huset stått utan tegel på taket.
    Hur lång tid efter leverans ska det behöva ta innan de sätter på teglet igentligen?
    De har börjat sätta in ISOVER eller vad det heter på insidan av taket.
    Förövrigt så droppar det ner på övervåningen vilket har gjort att golvet på minst 1 ställe har svält upp lite.
    I vilket fall, det är lite småirriterande att de inte fått på teglet och det verkar inte som de tänker kasta upp det innan semestern heller.

2. A.Nygren
    Medlem Nivå 7

Re: Tegel på taket, hur lång tid ska det behöva ta

Nja, det läcker väl inte precis så att det forsar in & de har lagt på plastskydd över nocken, men det droppar in i alla fal. Jag ska ta kontakt med huvudentreprenören och säga till att jag vill ha på teglet snarast.

3. M
    Medlem Nivå 1

Om underlagstäckningen är rätt utförd så skall det inte läka in något alls då har man missat något. Huset skall kunna stå i princip en hel sommar utan taktegel. Läker det nu är sannolikheten stor att du kommer att få problem även i framtiden efter det att pannorna har kommit på plats, och dom problemen kan det ju ta längre tid än 10år innan dom dyker upp.

4. A.Nygren
    Medlem Nivå 7

Det är lugna puckar, de väntar på att krankillen ska bli ledig så han kan komma och flytta upp teglet så är det på sen, de ska göra det innan semestern också. Det var inte så farligt med dropp som jag först trodde, men jag har i vilket fall fotat det och påpekat det för kvalitetsansvarige och för snickaren, som förövrigt är hur bra som helst att ha att göra med.

5. P
    Medlem Nivå 6

Det ska inte droppa in alls! Det är pappen som är regnskyddet, teglet skyddar pappen och mot slagregn. Var noga med att det blir tätt innan teglet kommer på!

MVH plexi

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: