3 730 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
tätskikt och "vägghängd" toalett
Hej,
Jag har köpt en Grohe vägghängd toalett med fixtur (Rimless 5in1 Solido). När rörmokaren nu kollar installationsanvisning där det står att fixturen skall skruvas in i golvet vägrar han installera den för "då kan inte garanti för rätt utfört tätskik lämnas pga att tätskik förstörs med borrningen"
Har ni någon erfarenhet av denna typ av wc? Hur har ni löst det?
Tack!
Jag har köpt en Grohe vägghängd toalett med fixtur (Rimless 5in1 Solido). När rörmokaren nu kollar installationsanvisning där det står att fixturen skall skruvas in i golvet vägrar han installera den för "då kan inte garanti för rätt utfört tätskik lämnas pga att tätskik förstörs med borrningen"
Har ni någon erfarenhet av denna typ av wc? Hur har ni löst det?
Tack!
Kontaktade Grohe, de skickar mig en fixtur för väggfäste (passade på att klaga att det inte automatiskt följde med iom reglerna i Sverige - det kommer sa de!)J Jörgen Ö skrev:
Hej,
Lösningen blev en fixtur för att fästa toaletten i väggen. Hade kontaktat Grohe via hemsidan (tror jag). Se mail nedan (vet ej om länken fortfarande funkar). Lycka till!
----
Installatören behöver dessa
https://www.grohe.se/sv_se/rapid-sl-monteringsvinkel-38733000.html
Det ingår inte extra i alla artikelnummer på fixturerna
Rsk nummer finns via länk, kan finnas hos grossist. Om inte ni har
Nicholas Jansson
Customer Service & After Sales
GROHE A/S
Kistagången 12
16440 Kista
Telefon +46 (0)771141314
Lösningen blev en fixtur för att fästa toaletten i väggen. Hade kontaktat Grohe via hemsidan (tror jag). Se mail nedan (vet ej om länken fortfarande funkar). Lycka till!
----
https://www.grohe.se/sv_se/rapid-sl-monteringsvinkel-38733000.html
Nicholas Jansson
GROHE A/S
Kistagången 12
16440 Kista
Telefon +46 (0)771141314
Tack för hjälpen!H HMX skrev:Hej,
----
[länk]
Nicholas Jansson
GROHE A/S
Kistagången 12
16440 Kista
Telefon +46 (0)771141314
Klicka här för att svara