Hej,
Jag har köpt en Grohe vägghängd toalett med fixtur (Rimless 5in1 Solido). När rörmokaren nu kollar installationsanvisning där det står att fixturen skall skruvas in i golvet vägrar han installera den för "då kan inte garanti för rätt utfört tätskik lämnas pga att tätskik förstörs med borrningen"
Har ni någon erfarenhet av denna typ av wc? Hur har ni löst det?
Tack!

Du får göra specialvinklar a'la IFÖ.
101900if-98680korrjpg.ashx

• Gilla
HMX och 2 till
  • Laddar…
Tack för tips Kane!

Har svårt att tro att inte Grohe har detta tillbehör också i orginal, det har dom flesta.
På detta sätt har man monterat fixturer i många år....länge sen man skruvade i golvet.

• Gilla
HMX och 1 till
  • Laddar…
Tack Jörgen, skall kolla med Grohe

J Jörgen Ö skrev:
Har svårt att tro att inte Grohe har detta tillbehör också i orginal, det har dom flesta.
På detta sätt har man monterat fixturer i många år....länge sen man skruvade i golvet.
Kontaktade Grohe, de skickar mig en fixtur för väggfäste (passade på att klaga att det inte automatiskt följde med iom reglerna i Sverige - det kommer sa de!)

• Gilla
Jörgen Ö och 1 till
  • Laddar…
H HMX skrev:
Kontaktade Grohe, de skickar mig en fixtur för väggfäste (passade på att klaga att det inte automatiskt följde med iom reglerna i Sverige - det kommer sa de!)
Hej, löste det sig? Jag har samma dilemma. Vem kontaktade du?

Hej,
Lösningen blev en fixtur för att fästa toaletten i väggen. Hade kontaktat Grohe via hemsidan (tror jag). Se mail nedan (vet ej om länken fortfarande funkar). Lycka till!
----
Installatören behöver dessa
https://www.grohe.se/sv_se/rapid-sl-monteringsvinkel-38733000.html
Det ingår inte extra i alla artikelnummer på fixturerna

Rsk nummer finns via länk, kan finnas hos grossist. Om inte ni har

Nicholas Jansson
Customer Service & After Sales

GROHE A/S
Kistagången 12
16440 Kista
Telefon +46 (0)771141314

• Gilla
Davids_Taktips
  • Laddar…
H HMX skrev:
Hej,
Lösningen blev en fixtur för att fästa toaletten i väggen. Hade kontaktat Grohe via hemsidan (tror jag). Se mail nedan (vet ej om länken fortfarande funkar). Lycka till!
----
Installatören behöver dessa
[länk]
Det ingår inte extra i alla artikelnummer på fixturerna

Rsk nummer finns via länk, kan finnas hos grossist. Om inte ni har

Nicholas Jansson
Customer Service & After Sales

GROHE A/S
Kistagången 12
16440 Kista
Telefon +46 (0)771141314
Tack för hjälpen!

• Gilla
HMX
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.