Hej, håller på att slänga upp gipsskivorna nu och kom till delen där vi skall ha badkarsblandaren. Ovanför den så sitter vårt ventilationsrör och innan jag slet ut det gamla badrummet så fanns det en våtrumstapet ala 80 tal. Då kapades ju ventilationsröret nästan i våg med gipset för att man bara skall kunna slänga på ventilkåpan eller vad det heter (har mekanisk frånluft där det suger luft hela tiden). Men nu när man skall ha kakel på väggarna så bygger det ju på ännu mer, så min fråga är om någon vet hur noga det är att det är att få till tätskicktet just kring ventilationsröret med rörmanchett å grejjer? Jag gissar på att det är ganska viktigt och då får jag på något sätt popnita dit en förlängning eller nått? eller hur gör man vid sådana här situationer? Jag gissar på att det är fler som råkat ut för dilemmat när man renoverar...lite surt när det handlar om max 1.5-2 cm.
hade ventilationsröret inte suttit precis ovanför duschen så hade jag nog fuskat till det så gott det går med sillikon eller nått, men nu bör man kanske göra det på rätt sätt.
tacksam för råd