Hej!
Har fått solceller installerade av firma. Slingan går i flexrör som dragits genom ett uppborrat hål genom takduk o spont. Initialt saknades tätning men när jag påtalade det så kom installatörerna tillbaks och åtgärdade. De hade med sig 'gucka' enligt nedanstående bild och menade att det var vad säljaren på Ahlsell pekat på.
Jag blev lite tveksam när jag läste på det finstilta bakpå tuben: "för utomhusbruk". Nu ligger det ju tegelpannor ovan tätningen men det kan väl knappast betalas som inomhusmiljö?
Någon som har koll på om denna tätningsmassa är ok för att täta genomföringar i takduk under på ett tegeltak?
Har fått solceller installerade av firma. Slingan går i flexrör som dragits genom ett uppborrat hål genom takduk o spont. Initialt saknades tätning men när jag påtalade det så kom installatörerna tillbaks och åtgärdade. De hade med sig 'gucka' enligt nedanstående bild och menade att det var vad säljaren på Ahlsell pekat på.
Jag blev lite tveksam när jag läste på det finstilta bakpå tuben: "för utomhusbruk". Nu ligger det ju tegelpannor ovan tätningen men det kan väl knappast betalas som inomhusmiljö?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som har koll på om denna tätningsmassa är ok för att täta genomföringar i takduk under på ett tegeltak?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Nej. Det där får de göra ordentligt. Betala inte hela fakturan förrän de åtgärdat.A aekeberg skrev:Hej!
[bild]
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Typ Essve takfog skulle jag rekommendera. Finns från både Casco, Bostic, Sika, Mataki, Icopal mfl.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 720 inlägg
Tja, killarna som gjorde installationen var relativt nya och firman hade som jag upplevde det (för) många jobb parallellt så det var nog inget som de funderade på. Ska ge dem det inspelet/tipset när de är på återbesök.R Robert-san01 skrev:
Klicka här för att svara