Byggahus.se

Tarkett fråga

1. GreenTurtle
    Medlem · Jönköping · 678 inlägg

GreenTurtle

Medlem
    I mitt blivande nybygge har jag blivit "erbjuden" Tarkett Salsa 3-stav Ek, men jag vill inte ha 3-stav utan bara en stav (planka). Vilken modell är det då jag skall välja ur Tarketts sortiment? Är det så att Salsa inte finns i planka utan bara 3-stav?

2. D
    Husägare · 638 inlägg

drx

Husägare

Re: Tarkett fråga

från www.Tarkett.se

------------------------------------------------------------------------

Tarkett Salsa

14 mm trägolv med Ultraloc, vår smarta och starka låskonstruktion som gör det enklare för dig att lägga ett trägolv. Inget lim behövs. Finns i många olika träslag, alla med 3-stavsmönster. 3,6 mm slitskikt. Kan slipas om 4-5 gånger. Välj mellan lackat och oljat utförande.

------------------------------------------------------------------------

Tarkett Epoque http://www.tarkett-floors.com/floors/site/sv-se/topic/wood/product/240/product.asp

Traditionellt plankgolv med plank i 162 resp 190 mm bredd. Lamellkonstruktion med limfritt låssystem, Combiloc, avsett för för limfri, flytande läggning. Kan även hellimmas mot underlaget. Slitskikt 3,6 mm. Kan slipas om 4 – 5 gånger. Mellanmaterial: ribb. Ek Antik i oljat utförande har borstad yta och fasade kanter. Proteco Lack, Proteco Natura Lack eller Proteco Olja.

Se om du kan få Epoque istället, borde inte vara något problem iochmed det är i samma produktkategori d.v.s 14 mm

3. GreenTurtle
    Medlem · Jönköping · 678 inlägg

GreenTurtle

Medlem

Prisskillnader?

4. D
    Husägare · 638 inlägg

drx

Husägare

Det får du fråga din entrepenör om men det är inte helt omöjligt att Epoque golvet är en aning dyrare.
    Hittar inga priser på nätet heller så tyvärr vet jag inte prisskillnaden.

Lycka till ! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.