Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Tapetval, takhöjd 4m

1. M
    Medlem · Stockholm · 5 inlägg

Mathias Ågren

Medlem
    Vi ska tapetsera om vårt vardagsrum och funderar över tapetval. Det är ett välvt tak som är 4m som högst och många vinklar, 10 väggar, samt en trappa som går neråt.
    Så vi är lite oroliga att det kan se konstigt ut.
    Idag sitter det en beigeaktig tapet med medaljonger och sista metern är vitmålad.

Vi vill ha en ljus tapet. Tacksam för alla tips, generella som tapetspecifika!

Hälsningar, Mathias

2. O
    Medlem · Södermanland · 85 inlägg

Orqvist8

Medlem
    Tycker att ni ska åka till närmsta färghandel där har dom otroligt mycket kataloger o titta i! Vet ju inte eran prisklass el smak!

3. S
    Medlem · Dalarna · 186 inlägg

steffeb

Medlem
  4. Nimajneb
    Medlem · Blekinge · 12 090 inlägg

Nimajneb

Medlem
    Enda tipset jag kan ge är kort rapportlängd för att minska spillet samt easy-up tapeter.
    Färg o mönster är naturligtvis omöjligt att ge råd om.

5. O

Orqvist8

Medlem
    Rapportlängd??????

6. mångstekta
    Medlem · Åland · 431 inlägg

mångstekta

Medlem
    Med 4m får du ju bara 2 våder per rulle iaf så spill kan du räkna med så mönster är inget du behöver ha i bakhuvudet... stora mönster minskar ju ner rummet lite om man vill det, randigt höjer ännu mer fond väggar gör ofta det djupare, nått jag personligen gillar är en omönstrad tapet som bas och sen lägga in en liknande med nått mönster på ett par ställen bara en våd alltså på utvalda ställen...

7. O

Orqvist8

Medlem
    Varför inte måla i nån ljus kulör i stället ?

8. T
    Medlem · Skåne · 63 inlägg

tobiias

Medlem
    Vet inte om du menar att det är takhöjden eller de olika vinklarna som skulle kunna göra att det ser konstigt ut, men om det är höjden tänker jag att det vore fint att sätta upp någon typ av panel kanske? Beror ju på vilken stil ni har på huset, men jag själv är väldigt förtjust i olika typer av panel på väggen.

9. M
    Medlem · Stockholm · 5 inlägg

Mathias Ågren

Medlem
    Tack för alla svar!

Vi är lite inne på en ljus, förmodligen diskret, randig tapet och behålla det vitmålade. Vi har även tänkt tanken att måla alt. tapetsera ljust.
    Din gröna var fin Steffeb!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.