Hej!

Jag har beställ en bänkskiva från Marbodal med smal kant, MF15. Bänkskivan får dels ett tunnare utseende samtidigt som den ser ut att sväva lite ovanför. Supersnyggt!

Men, och ja det finns ett men, hissen har inte gått riktigt hela vägen upp. Plåten som sitter på för att skydda mot kondens och fukt från diskmaskinen skyddar inte särskilt bra, då den slutar där kantlisten börjar. Detta betyder att hela indraget (se bild) är oskyddat.
Jag ska nu få detta åtgärdad med en ny plåt och eftersom jag beställt listen som svartbetsad ask så har jag bett om att denna plåt ska vara svart.
Tänk på detta när ni beställer!!

Kantlist_MF15.jpg

Hmm, har du någon bild så att man ser det på sin plats?
Själv ska jag prova att gjuta en bänkskiva och då kanske man ska göra så där:)

Här,

Dock lite svårt med kontrast svart-svart, fast i ytterhörnet så borde det synas bättre.

• Bild 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanon:)
Ska ha det här i tanken när jag väl kommer så långt....jag har lite annat att göra innan.

Laminat på ovansida antar jag? Vilken modell?

cullberg skrev:
Laminat på ovansida antar jag? Vilken modell?
Den heter "Svart struktur 1200 CT"

Jag uppdaterar denna tråd med att berätta att Marbodal sedan återkom att plåten skulle sluta där den slutade och att konstruktionen ska tåla ångan från diskamaskinen. De rekommendera inte ens att jag skulle klistra på en plastremsa. Jag har vart noga med att inte öppna luckan när maskinen precis diskat klart, utan väntat ett bra tag på att disken ska svalna innan jag öppnat.
Vad har hänt då efter 9 månaders användining? Jo jag känner på strukturen att träet ha börjat svälla . Det är ju Inte bra. Jag får invänta tvåårsbesiktningen så får vi se då hur det har gått och om jag blir tvungen att byta ut bänkskivan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.