Byggahus.se

Tall värd 146000:-

1. bebben
    Medlem · 385 inlägg

bebben

Medlem
  2. tynnis
    Medlem · 706 inlägg

tynnis

Medlem

Re: Tall värd 146000:-

;D ;D ;D.

Hoppas att man själv är så pigg och ung vid denna ålder.
    Och vad hon skall ha färdtjänst till det fattar inte jag. :cool:

3. D
    Husägare · 638 inlägg

drx

Husägare

Haha riktigt coolt.

Hade man haft en 80-årig grannfru som sågat ned ens tall hade jag gett fan i att stämma. Bara prestationen är ju värd tallen i belöning. ;)

4. bebben
    Medlem · 385 inlägg

bebben

Medlem

Nu förtäljer ju inte historien hur stor tallen var men jag kan riktigt se gumman komma körandes rullatorn med motorsågen i högsta hugg skrikandes
    "Banzai!! Nu skall talle-f*n ned!"

5. Robert_Maria
    Medlem · Västmanland · 2 232 inlägg

Robert_Maria

Medlem

Det som förundrar mig är hur en gumma som är så gammal klarar av att såga ner en tall. Framförallt när hon uppenbarligen behöver färdtjänst för att ta sig någonstans. Antigen så myglar hon färdtjänsten eller så har hon verkligen uppbringat en styrka bara för att fälla stackars grannens tall.

6. tynnis
    Medlem · 706 inlägg

tynnis

Medlem

Expressen förklarar lite bättre idag.
    Det var inte åt sig själv hon beställde färdtjänsten utan åt gubben.
    Men ändå gå ut och handsåga ner en tall Hon är värd all beundran :)

7. saturnus
    Medlem · M · 3 679 inlägg

saturnus

Medlem

Hoppas att vi får reda på hur det slutar. Tvivlar på att någon åklagare vill väcka åtal för egenmäktigt förfarande. Man hänvisar nog till Jordabalken, och då står tallägaren där. Men i vilket fall som helst, så får denne vända sig till domstol med sitt ersättningsanspråk =(han lär väl få ca 2000) tyvärr >:(.

8. yonna
    Medlem · Österlen · 6 833 inlägg

yonna

Medlem

Nä, han får nog mer än 2.000. Vi hade ett fall i Malmö för ett par år sedan där grannen kapade 6 m thujahäck som delade fastigheternas garageuppfart (var i samma kvarter som jag bodde i). Såg anskrämligt ut både före och efter ingreppet ;). Sågaren bötlades för nyplantering samt - har jag för mig - 20.000 för åverkan.

I det fallet gällde det också ett fruntimmer, om än inte 80årigt. Finns krutgummor i alla åldrar  ;D

9. L
    Medlem · 178 inlägg

Leffe

Medlem

Konstigt att gumman erkande så lättvindigt. Vad hade hänt om hon nekat? Tror knappast att polisen tar dit CSI för att spåra förövaren....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.