Hej
är inne på att tvätta taket. Svartmålade betongpannor från 2016 som börjar få en del mossa på sig.
När jag då googlade ”tvätta tak” fick jag följande två resultat högst upp:
Tergent.se: ”högtryckstvätt riskerar att förstöra taket” (detta är såklart en tillverkare av tvättmedel)
Nilfisk.com: ”högtryckstvätt är det bästa sättet att rengöra taket” (och detta är då såklart en tillverkare av högtryckstvättar)
Vad säger forumet? Åsikter och erfarenheter?
Jag var inne på att använda högtryckstvätt för att spola bort stora klumpar för att sedan applicera nåt tvättmedel. Men jag blir ju lite skrämd av tergents varningar
Sebastian
är inne på att tvätta taket. Svartmålade betongpannor från 2016 som börjar få en del mossa på sig.
När jag då googlade ”tvätta tak” fick jag följande två resultat högst upp:
Tergent.se: ”högtryckstvätt riskerar att förstöra taket” (detta är såklart en tillverkare av tvättmedel)
Nilfisk.com: ”högtryckstvätt är det bästa sättet att rengöra taket” (och detta är då såklart en tillverkare av högtryckstvättar)
Vad säger forumet? Åsikter och erfarenheter?
Jag var inne på att använda högtryckstvätt för att spola bort stora klumpar för att sedan applicera nåt tvättmedel. Men jag blir ju lite skrämd av tergents varningar
Sebastian
Produkter som diskuteras: "Taktvätt"
Paket för algborttagning
Grön-Fri Proffs 5 liter + tryckspruta
1 679 kr inkl moms
1 853 kr
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Tvätta du, det är inga problem. Det är kanske gamla strössliga betongpannor från 60talet som redan håller på att självdestruera sig som man ska vara försiktig med.
Jag har gamla strösliga betongpannor från 1969 som jag började köra på med högtryckstvätt igår. Är det dumt? Ser ut som att de är målade och tvätten tar bort lite av vad som finns kvar av färgen. Har extremt mycket mossa på en del av taket där det hade växt upp klätterväxter under förra ägaren.I InsidersUnited skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Dosering av taktvättmedel för högtryck
Verktyg & Maskiner -
Tips vid Högtryckslarm eller Lågtryckslarm
Värmepumpar -
Borsta eller högtryckstvätt på rödfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Lavor Högtryckstvätt LVR4 Plus 160 DIGIT kanon eller kalkon
Trädgårdsmaskiner -
Köpa högtryckstvätt; Husqvarna PW 235 eller Nilfisk C135.1?
Trädgårdsmaskiner