Takstolar till valmat tak

10k läst  2 svar

1. J
    Medlem Nivå 3
    Hur mycket har ni fått ge för era valmade tak? Jag har själv ca 200 m2 takyta och behöver ca 26 hela takstolar samt endel påspiks balkar för detta får jag ge ca 60000 kr (har ej prutat än). Tycker det låter dyrt med tanke på att en jobbar kompis gav för sitt 350 m2  gaveltak ca 30000 kr. Hur kan det vara så mycket dyrare med valmat?

/Jörgen

2. Fasting65
    Medlem Nivå 11

Re: Takstolar till valmat tak

Vi fick rätt spridda offerter. De varierade från 18.000 till 45.000. den senare var jag tvungen att ringa upp och fråga ifall de räknat på guldpläterade stolar. de blev lite förnärmade när jag frågade.

Billigast var nässjö takstolsfabrik. http://www.takstolsfabriken.se/

Tyvärr fick vi spika stolarna själva eftersom alla fabriker hade semesterstängt när vi väl ville beställa. Vi lyckades få ritningar från Åsbytorps såg för 850 kr inkl. moms, och så spikade vi dem själva. Det blev inte direkt billigt.... K24-virke, spikningsplåtar och 9000 ankarspik ÄR dyrt.

Vår takyta är ca 100 kvm. och byggytan är 80 kvm. Huskroppen/Byggytan är 9.80x8.20 m.

3. T
    Medlem Nivå 4

Re: Takstolar till valmat tak

En prisbild kan vara ca 140-160:-/lm takstol. Alltså, är huset 9 meter brett plus takfot = 10 m x 150:- = 1.500:- per takstol x 26 takstolar = 39.000:-
    Men 26 takstolar låter väldigt många? Takstolar brukar normalt sitta på c/c 1200.
    Tartan

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: