Byggahus.se

Taksänkning och spotlights eller dragning av elbabel i tak

1. B
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Jag vill sätt in någon form av takbelysning i mitt lilla 3 kvm badrum och jag velar just nu mellan spotlights och en vanlig hängande taklampa.

I badrummet finns en elkabel tillgänglig vid en av väggarna och badrummet har ett betongtak.

För att få in spotlights behöver byggaren sänka taket och självklart installera spotlightsen.

För att få in en taklampa behöver byggaren dra en elkabel från väggen genom taket (vill inte att kabeln ska synas) till mitten av taket.

Priset är viktigt då jag vill komma undan så billigt som möjligt. Spotlights låter trevligt, men jag gissar att det måste kosta mycket mer än att endast dra en elkabel genom taket, eller?

Min fråga är vad ni uppskattar att prisskillnaden mellan dessa två förslag är om vi bortser från själva spotlight & taklamps-kostnaden.

2. S
    Medlem Nivå 1
    Eventuellt skulle man kunna bygga en låda med spots längs väggen då det är ett rätt litet badrum, annars finns det endel fina LED lister nu förtiden som säkert skulle kunna fungera, beror ju på planlösning etc.