Vi planerar att köpa en carport (byggsats) där det inte ingår nån takbeläggning. I övrigt är den komplett.

Kruxet är att taket är i princip platt. 1,1°

Vilken beläggning kommer funka bäst? Har kikat på takpapp, men hittar bara ner till 3°?

Nån som har kläm på vilken sort, och hur vi kan gå till väga?

Tack på förhand!

Rickard.
Är det så platt så är det bara svetsade tak som fungerar. Och av dom så är det papp som är vanligast (inte den som köps i handeln) och då får du kontakta en takläggningsfirma i närheten och be dom göra det.

Redigerat:
Ok! Hade en känsla av det!

Så eftersom man kan köpa papp för 3 graders lutning, så är det den minsta lutningen man kan ha, för att göra jobbet själv!?

Dom graderna borde jag lura till mig genom att höja dom innersta plintarna, då stolparna har samma längd!

Rickard.
Kan inte säga annat om det vi kallar "självtäck" än att det brukar sluta med att vi lägger riktig papp på det efter nått år och kunden står där med Sveriges dyraste undertak, Och det i brantare lutning. Men vi kanske kan hävda att en carport inte är superkännslig. Men oavsett så tycker jag du tar in några offerter från takläggare för självtäcken är riktigt dyr/m2 i jämförelse.

Ok! Tack för tips!

Jag får kolla runt lite! Vill ju inte behöva byta ut spont efter nått år, för att det har möglat och ruttnat!

Rickard.
Vill inte låta som en negativ gnällspik men kolla gärna på byggmax video om hur man lägger deras 3°variant så förstår du nog hur oseriös denna produkt är i jämförelse med papp som värms upp till smältande och trycks ihop.

Menar du att trebolits produkter är dåliga? :thinking:

Rickard.
13th Marine 13th Marine skrev:
Menar du att trebolits produkter är dåliga? :thinking:
Absolut inte, trebolits svetspapp är precis lika bra som alla andras. Mataki, icopal, katepal osv. Och deras självtäck är också precis lika dålig som tidigare nämdas varianter.

• Gilla
Jlm85
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.