Byggahus.se

Takläggare i Halmstad - erfarenheter?

1. T
    Medlem Nivå 2
    Vi vill byta tak till våren i år och undrar om det finns någon som har gjort det nyligen i Halmstad och omnejd... Några bra och pålitlig firma? Vad kostade takbytet för er?

Vi måste ha nytt råspont också.

Tack på förhand,
    TR

2. T
    Medlem Nivå 1
    Jag kan tipsa om Hallandstak, bra och pålitliga. Prismässigt så ligger de standard. Och samtidigt passa på att höja varningens finger mot JO Tak som la plåttak hos en vän till mig. De smutsade ner otroligt och städade inte upp. Ligger fortfarande plåtbitar kvar runt huset och i gräsmattan. Inte bra för hundarna. Plus att takläggarna inte kunde prata svenska så det gick inte att kommunicera med dem. Kunde inte engelska heller.

/Thomas.

3. thomas33
    Renoverare · Nivå 15
    Jag får nog ta JO Tak i försvar!

I offerten står det att det ingår grovstädning, så att en och annan plåtbit och annat får man räkna med.

De bytte mitt tak till betongpannor nu innan jul 2014 och de var både flitiga och kunniga. Allt utfördes noggrant och takläggarna pratade inte svenska, men kunde mycket bra engelska. Inga problem heller att få kontakt med kontoret och få prata med en ansvarig som pratar svenska, om det skulle vara problem med engelskan!

Jag rekommenderar JO Tak, då de både byter råspont, lägger tak och utför alla plåtarbeten. Ett plus att alla LIndabs målade avvattningssystem ingår utan extra tillägg för annan färg än vanliga svart och vitt.

Jag fick offert på 124.000 före ROT för ca 140 m2 betongpannor, med ny läkt och papp. Nya plåtklädda vindskivor och avvattning. Skorstenshuv och ny kupa för köksventilation och plåt runt skorstensfot. Rotavdrag på 42.000.

Redigerat 20 jan 2015 13:38
  4. T
    Medlem Nivå 2
    Tack så mycket!