hej! Dum fråga men har ni något hum om takhöjd på kåkar från 1960-talet? Vi har köpt en tegel enplansvilla från 1967 med tillträde i december. Dock ett dödsbo så ingen som bor där och kan kolla åt oss. Jag funderar på om våra garderober som är 237cm skulle gå in eller om det är bättre att sälja av dem närmsta månaden. Försökt googla men hittar inget bra.

Allt gott!

BirgitS
De två lägenheter som jag bott i från början av 60-talet har haft 240 cm i takhöjd ursprungligen men har man lagt in parkettgolv ovanpå ursprungligt golv, t.ex. i sovrum där det då oftast var linoleum- eller plastmatta, så förlorar man några cm. Den takhöjden har känts normal så det var antagligen samma som när jag växte upp i en villa från samma tidsperiod.

Bor arvingarna långt bort eller skulle du kunna få lov att komma in en gång att mäta?
Ofta är det bra att veta storleken på rummen i förväg också så att man vet att möbleringen fungerar.

S
Det är ju fullkomligt omöjligt att svara på. 🤦🏼🤷🏼

Åk och kolla genom fönstret och beräkna höjden. Kan vara vilken höjd som helst.

P
Vrana martina ravlic skrev:
hej! Dum fråga men har ni något hum om takhöjd på kåkar från 1960-talet? Vi har köpt en tegel enplansvilla från 1967 med tillträde i december. Dock ett dödsbo så ingen som bor där och kan kolla åt oss. Jag funderar på om våra garderober som är 237cm skulle gå in eller om det är bättre att sälja av dem närmsta månaden. Försökt googla men hittar inget bra.

Allt gott!
Är det 'normala' garderober där man spikar fast baksidan, lär det bli fult när man tar bort denna för att kunna flytta garderoben till det nya huset.
(Du kan ju aldrig resa garderoben med bara några centimeter tillgodo till taket)

• Gilla
Vrana och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.