1 633 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Takhöjd 60-tals tegel-enplansvilla
hej! Dum fråga men har ni något hum om takhöjd på kåkar från 1960-talet? Vi har köpt en tegel enplansvilla från 1967 med tillträde i december. Dock ett dödsbo så ingen som bor där och kan kolla åt oss. Jag funderar på om våra garderober som är 237cm skulle gå in eller om det är bättre att sälja av dem närmsta månaden. Försökt googla men hittar inget bra.
Allt gott!
Allt gott!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
De två lägenheter som jag bott i från början av 60-talet har haft 240 cm i takhöjd ursprungligen men har man lagt in parkettgolv ovanpå ursprungligt golv, t.ex. i sovrum där det då oftast var linoleum- eller plastmatta, så förlorar man några cm. Den takhöjden har känts normal så det var antagligen samma som när jag växte upp i en villa från samma tidsperiod.
Bor arvingarna långt bort eller skulle du kunna få lov att komma in en gång att mäta?
Ofta är det bra att veta storleken på rummen i förväg också så att man vet att möbleringen fungerar.
Bor arvingarna långt bort eller skulle du kunna få lov att komma in en gång att mäta?
Ofta är det bra att veta storleken på rummen i förväg också så att man vet att möbleringen fungerar.
Är det 'normala' garderober där man spikar fast baksidan, lär det bli fult när man tar bort denna för att kunna flytta garderoben till det nya huset.martina ravlic skrev:
hej! Dum fråga men har ni något hum om takhöjd på kåkar från 1960-talet? Vi har köpt en tegel enplansvilla från 1967 med tillträde i december. Dock ett dödsbo så ingen som bor där och kan kolla åt oss. Jag funderar på om våra garderober som är 237cm skulle gå in eller om det är bättre att sälja av dem närmsta månaden. Försökt googla men hittar inget bra.
Allt gott!
(Du kan ju aldrig resa garderoben med bara några centimeter tillgodo till taket)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Om mitt kylskåp är 2m högt och 60 djypt vad är minsta takhöjd för att
Vitvaror -
60-talsgarderober - MYSTERIUM
Fönster & Dörrar -
tips element till 60-tals hus
Byggnadsvård -
Asbest i plastmatta 60-tals hus
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad är det här för furulist som sitter i ett 60-talshus?
Byggmaterial & Byggteknik