Byggahus.se
Hej,

Är ny här på Byggahus.se och som husägare.

Har tagit på mig uppgiften att renovera taket på burspråket. Underhållet har lyst med sin frånvaro. Skissat en massa olika tänkta lösningar och kommit fram till en som jag hoppas kan hålla. Är dock osäker på hur en ska lösa detaljerna mötet med det "platta" taket och husets sadeltak? Specifikt utsprånget på gavlarna av utbyggnaden och hörnet mot huset.

Bif. skissa kan en se hur jag tänkt. Lägg märke till inringat område. Här har jag problem med att få rätt på det rent byggtekniskt?

Evigt tacksam för tips och råd.

Bästa hälsningar
Dan - Glad amatör ;)

• Enkel arkitektonisk skiss av ett hus med tak, två fönster, och en markerad detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mr Spex Mr Spex skrev:
Hej,

Är ny här på Byggahus.se och som husägare.

Har tagit på mig uppgiften att renovera taket på burspråket. Underhållet har lyst med sin frånvaro. Skissat en massa olika tänkta lösningar och kommit fram till en som jag hoppas kan hålla. Är dock osäker på hur en ska lösa detaljerna mötet med det "platta" taket och husets sadeltak? Specifikt utsprånget på gavlarna av utbyggnaden och hörnet mot huset.

Bif. skissa kan en se hur jag tänkt. Lägg märke till inringat område. Här har jag problem med att få rätt på det rent byggtekniskt?

Evigt tacksam för tips och råd.

Bästa hälsningar
Dan - Glad amatör ;)
Jag tycker du ska rådgöra med en plåtslagare som kommer ut och tittar på plats.

• Gilla
Mr Spex
  • Laddar…
S statiker skrev:
Jag tycker du ska rådgöra med en plåtslagare som kommer ut och tittar på plats.
Hej, Tack för tipset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.