Hej. Rubriken blev lite kort, men som den lyder så har jag tagit bort en alliancefläkt i samband med köksrenovering och sedan kopplat elen från centralen till en utanpåliggande trappströmbrytare som sedan är kopplad med tändtråd för att forcera fläkten med. Detta fungerade jättebra i några timmar men sedan började knappen styra andra lampor och uttag i hemmet som inte är kopplade på varken samma JFB eller säkringar. Är det någon som vet vad felet skulle kunna vara?
Alliancefläkten hade ett vrede med en läge 1-3 åt höger för fläkten i kåpan och ett läge (av/på) åt vänster för takfläkten så jag tänkte att en strömbrytare borde göra samma sak eftersom jag bara behöver av/på. Men nu sitter jag med massa krångel och vet hur jag ska lösa detta. Funderar på att ta innehållet i fläkten och bygga in i en låda och koppla upp det igen. Någon som vet vad som saknas eller om jag missat något steg?

Takfläkten är kopplad på dels en egen säkring som verkar hålla fläkten på lågvarv hela tiden och sedan en annan säkring som verkar vara kopplad för att forcera fläkten. Tacksam för all hjälp! :)

Vet inte hur jag tar bort ett inlägg.
Men det löste sig iaf, hade satt ihop två faser innan och smällde en propp ute.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.