Tävling: Vinn populära lektornet från Jungle Gym och bygg egen lekplats

4k läst  102 svar

1. Elina Blom Westergren
    Moderator Nivå 11
    Vinn populära lektornet från Jungle Gym och bygg egen lekplats

junglegym.jpg

När du bor i hus är det inte alltid jättenära till lekplatsen och många väljer då att bygga en egen lekplats på tomten. Jungle Gym har blivit stora på det här området, och veckans vinnare tar hem ett av deras populäraste klättergym Jungle Gym Home. Det har både torn, rutschkana, klätterstege av metall och sandlåda med presenningbotten och sandlådenät. Tornet kan du sedan bygga på med fler delar från Jungle Gym.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: NSH Nordic ser även till att det finns bra studsmattor i Sverige. Vad heter varumärket som NSH Nordic säljer?
    Svaret hittar du här: http://www.nshnordic.com/sv/produkter-sv/lekstallning/lektorn/jungle-gymr-home

1. SALTA
    X. STUDSA
    2. KINGSTUDS

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses måndag 22 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Jungle Gym. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Jungle Gym för att de sponsrar den här tävlingen.

Redigerat 15 apr 14:37
  2. Klaugust
    Renoveringsnovis · Nivå 8
    Svar: 1. SALTA

Motivering:
    Hur noga tidplaner man än lägger upp för diverse husprojekt, är det sällan dessa håller av olika anledningar. Den senast uppkomna anledningen har visat sig vara ideliga lekplatsbesök i ur och skur. Vår egna son är fortfarande lite för liten för att uppskatta lekplatser, han ligger mest i vagnen och dreglar vid de tillfällen han inte sover. Men han har ett antal kusiner som ofta besöker oss och som är i mycket lekplatskompatibel ålder, vilka alltid är sugna på att rastas på en plats som innehåller lektorn och rutschkanor.

Tyvärr ligger denna plats inte i vår trädgård, utan 1,5 kilometer bort. Med barnsben som är lika korta som deras koncentrationsförmåga kan vi schablonmässigt räkna att medelhastigheten till och från lekplatsen är i runda slänga 2,2 km/h, vilket ger en transporttid tur och retur på drygt 80 minuter. Sen tillkommer lektid på detta. Som tur är de små terroristerna lite smått utmattade från promenaden och orkar inte leka så länge, så detta kanske kan avrundas till 30 minuter per besök. Detta resulterar i ett avbrott på 110 minuter, oräknat ställtiden som blir av att plocka undan verktygen och sedan försöka komma ihåg vad det egentligen var man gjorde.

Nu vankas det ju snart påsk och långhelg och jag kallsvettas redan floder av att tänka på hur mycket ofrivillig promenad i snigelfart som kommer att drabba en. Fyra dagars ledighet innebär 440 minuter avsatt tid för transport till och nyttjande av lekplats. Jag inser att en eventuell lekställning inte kommer att hinna anlända tills dess, men det kommer ju fler långhelger att våndas för.

Så snälla ByggaHus-juryn, hjälp mig att försumma mina egna och andras barn till förmån för husbyggande genom att ge dem en plats i trädgården att leka på istället (under uppsikt, såklart!).

PS. Jag fyller dessutom år den 22:a april. Det är faktiskt sant! Och det är en måndag (annandag påsk) och inte en fredag som står i tävlingsvillkoren. DS.

• Laddar…
  3. E
    Medlem Nivå 4
    Svar: 1. SALTA

Med en 5 åring som bara vill titta på tv eller spela Nintendo och en vild 1,5 åring vore detta perfekt för oss till sommaren.
    Vi föräldrar kan lägga stenplattor och bygga förråd samtidigt som båda barnen sysselsatta ute i trädgården.

Men om pappan får välja skulle han hellre vinna en Salta!

4. J
    Medlem Nivå 3
    Svar 1 SALTA

Vår 2åring älskar rutschkanor, det är för hennes räkning jag tävlar nu. Med ett syskon på väg vore det toppen om hon kunde leka och klättra hemma och få utlopp för den oändliga energin hon besitter.

5. S
    Medlem · Nivå 6
    1. SALTA

Vi bor på landet och ska vi leka på en riktigt lekplats får vi sätta oss i bilen och åka några mil bort. Det hade varit fantastiskt roligt att kunna erbjuda vår 3- och 1-åring att få leka hemmavid närhelst andan faller på. Dessutom hade den varit till glädje för ytterligare några grannbarn som är i samma situation som vi. Hos oss hade Jungle gymmet verkligen kommit till användning!

6. nikasp
    Medlem · Nivå 12
    Svar 1: Salta

Tiden rinner iväg och jag har konstant dåligt samvete för att jag aldrig hinner bygga någon lekstuga till vår 2- och (alldeles snart) 4-åring. Jobb, hus, torp med stort renoveringsbehov och barn tar ALL ledig tid så det vore extremt välkommet att vinna ett Jungle Gym!

7. N
    Medlem Nivå 1
    Svar: Salta

Jag har aldrig vunnit något så kommer nog aldrig göra det. Men det är kul att vara med i tävlingen ändå.

8. R
    Husägare Nivå 1
    Svar: 1, Salta.
    Motivering: 2 vilda barn på 3 och 6 år med spring i benen och en lekpark i föreningen som aldrig blir av så vore det perfekt till sommarens lek.

9. K
    Medlem Nivå 1
    Salta,
    Har en son hemma, som skulle dö av lycka! Det bästa han vet är att åka rutschkana och leka i sandlåda.

10. M
    Medlem · Nivå 8
    1. SALTA

Motivering
    Med nybyggt hus har vi just nu världens tråkigaste trädgård (en lerig grop) som ser fram emot besök från två glada barn. Då min 6-åring lider av epilepsi har vi väldigt svårt för att släppa iväg honom till lekplatsen själv med risk att vi inte är närvarande vid anfall. Att ha tillgång till ett lektorn i trädgården hade varit extremt roligt för barnen och tryggande för oss vuxna.

Min treåriga dotter har visat stora framsteg på habiliteringen (oklar diagnos) och har ett väldigt intresse för att klättra upp och ner i rutschkanan (en liten sådan) och skulle älska att leka med sin storebror i lektornet.

Skulle lektornet således hamna hoss oss kan jag lova att det skulle användas flitigt i många år framöver!

11. 3
    Medlem Nivå 1
    Svar: 1 Salta

När frugan känner sig inspirerad
    Så att gubben måste renovera.
    Bäst att rådfråga på byggahus
    så inte huset blir en hög med grus.
    Låt då dottern få klättra och leka
    Jungle Gym har lösningen så vi slipper leta

12. M
    Medlem · Nivå 5
    1: Salta

Som ensamstående med två små pigga pojkar vore ett lektorn från jungle gym guld värt. Träna motorik och bränna överskottsenergi och samtidigt leka. Perfekt!

13. tveksamt
    Husägare Nivå 6
    Svar 1. Salta

Fick lov att gräva upp sonens sandlåda i höstas då den under tidigare ägares försorg tillåtits falla i fiendens (ogräsets) händer. Så en ny måste till, att då kunna slå på stort och lagom till sonens ettårsdag i sommar ge honom ett helt lektorn skulle smaka mumma!

14. O
    Medlem Nivå 1
    1. Salta

Eftersom att vi grävt upp halva gräsmattan och ersatt de gamla gjutjärns avloppsrören med plast så har barnens lekplats fått bli lidande (lekplats=vår gräsmatta).

Det hade varit underbart att få överraska dem med detta fantastiska gym! (Givetvis hade pappa gillat att åka mycket rush kana också).

15. I
    Medlem Nivå 1
    Svar: 1 SALTA

Motivering: Som nybliven husägare i ett nybyggt bostadsområde ute på landet, med långa avstånd till lekplatser, hade det varit kul att kunna erbjuda grabben och alla grannbarnen en lekplats. Vi har gott om plats på tomten och skratt förlänger ju livet säger dem. Då barn skrattar i genomsnitt ca 25 gånger så mycket som vuxna varje dag så hade vi blivit otroligt gamla och kunnat njuta av den länge.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: