Tävling: Vinn multiverktyget som sköter om hela din gröna trädgård

4k läst  123 svar

1. E
    Allvetare · Nivå 5
    Svar X, abb1203

Vår 60m långa bokhäck och gravt eftersatta skogstomt skulle verkligen behöva lite maskinhjälp. Med sekatör och manuell grensåg känns det som vi inte hinner med.

/Andreas

2. tveksamt
    Husägare Nivå 6
    Svar: X. ABB1203

Eftersom trädgård är en nymodighet som man bara helt nyligen lagt sig till med har verktygsförrådet inte riktigt hängt med. I lägenheter behöver man ingen röjsåg..
    Till sommaren när sonen ska lära sig spela fotboll skulle det dock passa bra så man kan röja upp i gläntan bakom huset så det finns plats för en schysst liten fotbollsplan!

3. B
    Medlem Nivå 4
    Svar: x

Perfekt! Nu hinner jag klippa både häcken, fåren och trimma lite i mossmattan medan lillpojken sover middag, utan att han vaknar av motorljudet också!

4. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 14
    Svar= X ABB1203

Har en lång Tuija häck mot grannen som behöver justeras och några buskar som ser mer ut som träd som ska bort. Det kommer ta sjukt lång tid med bara sax och fogsvans

5. K
    Medlem Nivå 2
    X. ABB1203

Som nybliven husägare med pollenallergi ser jag inte fram emot att klippa bl.a. häcken "manuellt" då det kommer ta för lång tid, med ett kit från EGO skulle jag nog vara EGOistisk nog att göra allt själv då det kommer gå fort och vara roligt, trots min allergi!

6. T
    Medlem Nivå 1
    Svar x
    Då vi har en skitstor trädgård så skulle det vara skönt att kliva in i den moderna världen, istället för att göra allt med handkraft.

7. Machete
    Medlem Nivå 1
    Svar: ABB1203

Motivering: i brist på vettiga verktyg så har min sambo tagit ned både häckar och träd i trädgården med hjälp av något som en gång i tiden säkert har varit en medelbra såg. Vi köpte en trasig röjsåg för en billig penning, och långa stunder framför Youtube lärde honom hur man byter den trasiga kolven i motorn själv - sedan skar maskinen vid klingan istället. En gammal gräsklippare utsågs då till verktyg för skötsel av vägkanten, men den fungerar inte särskilt bra på det segaste trasslet som växer där.

Min sambo är envis som en gris och älskar sin trädgård. Här ligger snön kvar ännu, men han går redan omkring ute och planerar vad som ska göras. Paketet från er skulle vara en ren välsignelse, med hälsningar från familjen och alla som hellre umgås med honom än ser på när han försöker väcka liv i gammalt skrot :)

8. B
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar: X

Med en nyinköpt skärgårdstomt ute på Värmdö och endast en kökssax som trädgårdsverktyg så skulle detta passa perfekt för sommarens väldigt behövda bestyr ute på tomten!

9. B
    Medlem Nivå 1
    X ABB1203 Är svaret.

Verktyget är verkligen villaägarnas dröm med sin mångsidighet. Den skulle passa in och skulle få jobba hårt hemma hos oss med alla projekt och idéer vi har på gång

10. M
    Medlem Nivå 1
    Hej. Den heter x ABB1203. Jag med make har renoverat sommarhuset som är ett gammalt härbrä. Vi har nu uppfyllt en dröm och flyttat ut vid havet. Det är en skogstomt som ska utvecklas till trädgård.
    Har nu tid och möjlighet att utveckla trädgårdsintresset så jag skulle bli väldigt glad över om jag vann!

11. A
    Medlem Nivå 1
    Svar: X ABB1203
    Har länge drömt om ett paket som detta! Hade varit parfekt till vår lilla skogstomt i sommarstugan.

12. H
    Medlem Nivå 1
    Svar: ABB1203

HURRA! Äntligen vet jag vad jag ska göra i sommar, nu när stugan ska rivas. Nämligen multijobba på den kvarvarande sommarstugetomten! Så låt mig bli den lyckliga vinnaren av det fantastiska multiverktyget. Att se vår pedantlagde granne bli grön av avund måste ju vara en extra bonus. :D

13. Kungen_283746
    Medlem Nivå 5
    Svar: X

Ser otroligt behändigt ut för att beskära vildvuxna träd och buskar i sommar!

14. jgustafsson
    Medlem Nivå 1
    Svar: X. ABB 1203

Efter att ha flyttat till en mindre gård med 4500 kvm förfallen trädgård där buskar växer överallt och med mycket slänter och berg som är svåråtkomliga så hade detta kit kommit väl till hands.

15. E
    Medlem Nivå 1
    Svar: X ABB1203

Jag och min sambo köpte vår första bostad(ett hus) för några veckor sedan. Inflyttning om 1 månad och detta är något som alla hushåll behöver men som man kanske inte riktigt har råd med till en början..
    Vi är unga och behöver lägga de pengar vi har kvar på insidan av huset för att få det beboligt.
    Skulle underlätta och vinna så man kan släppa stressen över att inte kunna ta hand om utsidan av huset då den är minst lika viktig..

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: