Hej!
snart ska jag börja sätta upp våtrumssivor och tätskikt i mitt nya badrum. Jag tänkte använda en icke sugande skiva (tex Lux eller Jackon), men har lite svårt att hitta ett tätskikssystem som är kompatibelt med dem.
Hur gör man? Ska man prima skivan först, och isåfall, vilken primer kan man använda? Eller vilka tätskiktssystem är kompatibla med ej sugande skivor?
Tack på förhand!

Ex. LIP foliesystem skriver att de är avsett för sugande eller icke sugande underlag. Är övertygad om att det finns många.

Ardex Tricom med 7+8 funkar också på ickesugande

om du ska använda primer eller inte kommer att framgå av monteringsanvisningen för det fabrikat du väljer, tänk på att även fixet ska vara samma fabrikat som tätskiktet

De flesta tätskiktssystem är nog kompatibla med icke sugande underlag. Det gäller bara att läsa monteringsanvisningen för hur man primar o så först.

Jag har monterat Norgips våtrumsgips i mitt badrum och kommer att använda Casco WetStop Folie. Skall fungera med deras WetStop lim till både sugande och icke sugande underlag. Norgipsskivorna är icke sugande då de har en yta av glasfiber. Casco har även iFix som kan användas som lim till folie men då är öppentiden kortare så jag kommer inte att använda den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.