P Pamparious skrev:
Tyvärr inte, var nog en ägare emellan till renoveringen. Så detta är inte godkänt även om manschetten täcker under?
Det går att delreparera, jag har svårt att tro att en besiktningsman eller försäkringsbolag godkänner detta. Vart i Sverige finns du?

ACME
F Fjonken skrev:
Vill du ha fler?
Nä, det är lugnt. Minnet svek mig. Jag slutade kakla badrum ungefär samtidigt som du började.
Men nog lär det vara brunnsmanschetten som är nedvikt i brunnen och folien, som appliceras ovanpå manschetten, som då tittar fram ovanpå klämringen. Varför de inte är ihoplimmade och tycks vara skurna separat är dock märkligt.

ACME ACME skrev:
Nä, det är lugnt. Minnet svek mig. Jag slutade kakla badrum ungefär samtidigt som du började.
Men nog lär det vara brunnsmanschetten som är nedvikt i brunnen och folien, som appliceras ovanpå manschetten, som då tittar fram ovanpå klämringen. Varför de inte är ihoplimmade och tycks vara skurna separat är dock märkligt.
Kul att man fortfarande kan lära sig fast man är gammal och vrång :)

Den är ju inte korrekt skuren så den kan ju i värsta fall va otät. När man skär med mallen så säkerställer den att det inte ligger material under ringen utan bara bakom, ligger det under så bottnar inte den korrekt.

ACME
F Fjonken skrev:
Kul att man fortfarande kan lära sig fast man är gammal och vrång :)
Hörrödu! Pojkvasker..

ACME ACME skrev:
Hörrödu! Pojkvasker..
Pojkvasker! Tackar ödmjukast, har börjat få åldersnoja vid 36 år 😁😁

F Fjonken skrev:
Det går att delreparera, jag har svårt att tro att en besiktningsman eller försäkringsbolag godkänner detta. Vart i Sverige finns du?
I Göteborg. Med delreparation, vad innebär det?

P Pamparious skrev:
I Göteborg. Med delreparation, vad innebär det?
Sök på bkr så finner du allt :)

ACME
F Fjonken skrev:
Pojkvasker! Tackar ödmjukast, har börjat få åldersnoja vid 36 år 😁😁
36 år och åldersnoja.. vad gulligt!

F Fjonken skrev:
Sök på bkr så finner du allt :)
Tack för tips! Ska kolla med lokal hantverkare, men då verkar det som man kan reparera tätskikten utan att behöva göra alltför mycket åverkan.

P Pamparious skrev:
Tack för tips! Ska kolla med lokal hantverkare, men då verkar det som man kan reparera tätskikten utan att behöva göra alltför mycket åverkan.
Jajamensan det går.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.