Jag öppnade klämringen och vek ner vad som ser ut som en övre matta. Är det vanligt att man har flera tätskiktsdukar eller vad är den övre för något?P Pamparious skrev:
Den blå mattan ser ut att vara tätskiktsmattan och den kläms helt korrekt av klämringen, det jag är osäker på är den tunna gråa mattan som ligger ovanpå.
Folie och brunnsmanschett ska ju skäras med jafos skärmall och sedan klämmas av klämringen ned i brunnen. Vad jag kan se så har man skurit på frihan och misslyckas totalt. Brunnsmanchetten ser jag inte på bilden. Den kanske ligger där den ska och det är kanske det som har gjort att grannen under eller utrymmet under inte har fuktskada för tillfälletP Pamparious skrev:
Brunnsmanschetten är blå och går ner bakom klämringen till brunnssätet, om än något ojämn i snittet men inte katastrofalt dåligt. Möjligen har den hamnat någon mm under klämringen på ett ställe.F Fjonken skrev:Folie och brunnsmanschett ska ju skäras med jafos skärmall och sedan klämmas av klämringen ned i brunnen. Vad jag kan se så har man skurit på frihan och misslyckas totalt. Brunnsmanchetten ser jag inte på bilden. Den kanske ligger där den ska och det är kanske det som har gjort att grannen under eller utrymmet under inte har fuktskada för tillfället
Alltid svårt att avgöra på bild men är det inte rollat gummi som tittar fram ovanpå klämringen? Hur gammalt är badrummet?
Fast nu ser du inte brunssmanshetten på bilderna utan bara folien, och det ska inte vara ojämnt, det ska skäras med en en Jaro skärmall i detta fall, det har det inte gjorts.ACME skrev:
Brunnsmanschetten är blå och går ner bakom klämringen till brunnssätet, om än något ojämn i snittet men inte katastrofalt dåligt. Möjligen har den hamnat någon mm under klämringen på ett ställe.
Alltid svårt att avgöra på bild men är det inte rollat gummi som tittar fram ovanpå klämringen? Hur gammalt är badrummet?
Monteringsanvisningarna har inte följts och därmed kommer inte besiktningen godkänna detta, försäkringsbolaget kommer inte heller betala ut något vid en skada då det är felaktigt utfört.
Titta på bilden jag la upp. Det är mitt egna badrums. Har klämt ner manschett och folie i brunnen sen 2008. Aldrig haft ngt problem med det. Har man det så är det ett handhavande problemACME skrev:
Det är en badrumsrenovering som är gjord 2018, dvs innan jag hade lägenheten. Så här ser det ut nu mär jag klämt ner folien(?) och den blå manschetten, dvs båda ligger och kläms korrekt mellan botten och klämring. Är det alltså inkorrekt gjort, eller ok om än dåligt?
ACME skrev:
Fast på den här bilden så ser man tydligt tyvärr att den är frihandsskuren och klämmer inte tätt av klämringen. Fick du kvalitetsdokument av säljaren?P Pamparious skrev:
Vill du ha fler?ACME skrev: