Byggahus.se
Vi har lockpanel på huset och i vintras fick vi in väldigt mycket möss.vi tror att de kommer in under panelen på huset. Kan man sätta en regel nertill eller förstör man hela ventilationen på huset då? Hade tänk sätta en vinkellist men svårt att hitta mångt med små hål som möss inte tar sig igenom.

Det bör redan ligga en horisontell regel ganska långt nere bakom panelen. Kolla var spikarna på locken sitter.

E evaerixon skrev:
Vi har lockpanel på huset och i vintras fick vi in väldigt mycket möss.vi tror att de kommer in under panelen på huset. Kan man sätta en regel nertill eller förstör man hela ventilationen på huset då? Hade tänk sätta en vinkellist men svårt att hitta mångt med små hål som möss inte tar sig igenom.
Jag har spikat "musebandet" (googla på musstopp) på den nedersta glesen där även lockpanelen är spikad, inga problem än så länge. Luften kan då passera. Alternativt försök fästa musborstar eller en slags specialstålull som hindrar möss.

När jag bytte panel på huset använde jag in "musband". Grannen däremot, använde spikband, direkt på ändträet.

Ulf123 Ulf123 skrev:
När jag bytte panel på huset använde jag in "musband". Grannen däremot, använde spikband, direkt på ändträet.
Hur fäster man spikband på ändträet?

Vi satte montageband som var lika bred som panelen. Den skrivande vi fast med med korta skruvar med större skalle

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.