Hej mina coacher!

Upptäckte att det droppar under vasken i köket. Köket är bara något år gammalt så tror inte det är tätringen men eventuellt bara att jag behöver spänna? Kan jag bara vrida på den eller blir det värre ? Se pilen, känner jag med fingret så ser jag att det är därifrån det läcker.

Tacksam för tips

• Avloppssystem under en köksvask med kopplingar och slangar, visar plats för läckage enligt användarbeskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksvask med synlig rörkoppling, röd pil pekar på området där det läcker vatten.
    Skapa konto
Du har en skruv i vasken som du kan spänna.

Stefan N Stefan N skrev:
Du har en skruv i vasken som du kan spänna.
Hittar inget , har ingen insexnyckel som passar

• Närbild av en rostfri diskhons avlopp, med fokus på skruven i mitten som eventuellt kräver en insexnyckel för justering.
    Skapa konto
N
Men det är den du behöver spänna(insexskruven). En IKEA-vask.

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Rickard.
Illustration av montering av ett vattenlås med instruktioner för att sätta fast ett verktyg på centralpiggen. Ytterligare steg visas med symboler.
Skapa konto

Verktyget ska egentligen förvaras på den lilla piggen mitt i vattenlåset, kolla om den ramlat ner på golvet i skåpet.

Rickard. Rickard. skrev:
[bild]

Verktyget ska egentligen förvaras på den lilla piggen mitt i vattenlåset, kolla om den ramlat ner på golvet i skåpet.
Tack för bilden. Den där har jag aldrig sett 😮 kanske snickaren tog med sig den av misstag. Ska se om det går att köpa den på IKEA imorgon alternativt en insexnyckel med den storleken.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.