Byggahus.se

Tänt var det här!

1. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Ja, kanske, men om någon bombar folk med stenar så är det nog mer (eller annat) än arbetsmiljöbrott. De som blev bombade arbetade ju inte med sprängningen.

Redigerat 22 jun 01:57
  2. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Om jag kunde stoppa fortkörare så skulle jag det, men det är farligare att försöka stoppa dem än att låta dem köra vidare, så jag avstår. Fartkameror tycks dock hjälpa lite.

Jag blev mycket glad när polisen hade fartkontroll på landsvägen utanför oss och det stod flera stoppade bilar vid polisbilarna på parkeringsfickan varje gång jag åkte förbi. :D

Sprängare som gör fel är olämpliga som sprängare. Det får helt enkelt inte bli fel i tätbebyggt område där barn är ute och leker.

• Laddar…
  3. Lördag hela veckan
    Medlem · 11 inlägg
    Vad hjälper det, mot ett hål i huvudet?Oj då, ursäkta men vi insåg inte att det kunde gå så illa!

4. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Jag antar att det gjordes en utredning. Om den kom fram till att ingen hade gjort något fel så upptäckte den dock att det fanns en udda sprickbildning. Det var bra. Då finns det kanske en chans att upptäcka sånt i framtiden.

Poängen med haveriutredningar är inte i första hand att sätta dit någon utan att hitta orsaker till olyckan och säkerställa att liknande olyckor inte kan hända i framtiden.

5. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Ja! And what about Hillary's emails!?!?!?

• Laddar…
  6. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Gå och prata med sprängaren. Be att få se hans (för det är nog inte en hon; då hade det knappast hänt en olycka) säkerhetsdokumentation för sprängningsarbetet.

• Laddar…
  7. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Det räcker inte nödvändigtvis att tro att man gör rätt för att det säkert ska bli rätt. (Nånstans gömt i det där finns antagligen ett Yoda-citat).

8. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Exempel på "nån annan stans" (som passar bättre för "skit") är Flashback.

9. P
    Medlem · 5 295 inlägg

pmd

Medlem
    Nej, det är inte bättre.

En oberoende instans bör utreda olyckor av det här slaget. Det brukar ju inte vara bilägaren själv som utreder en olycka hon är vållande till, exempelvis.

Bäst är att göra en polisanmälan och prata med sprängaren på arbetsplatsen för att se till att det inte blir fler sprängningar innan olyckan är utredd.

10. CCPusher
    Medlem · Malmöhus · 805 inlägg

CCPusher

Medlem
    Många idioter här i tråden, D.. . S. .. t...
    Men dem får man tyvärr räkna med :rolleyes:

Har iofs bara läst tom sidan 5 men jag tycker det är märkligt att ingen föreslagit att ringa tidningen..
    Aftonbladet mfl är alltid ute efter en bra story.
    Då har du även ett lysande tillfälle att beklaga dig över polisen och diverse myndigheters brist på intresse.

Vad skönt att det verkar lösa sig i alla fall och att det verkar bli slut på stenregnet framöver.

• Laddar…
  11. CCPusher
    Medlem · Malmöhus · 805 inlägg

CCPusher

Medlem
    Men ärligt..
    Är du amerikan eller?
    Ska du ha allting skrivet på näsan??
    Ransaka dig själv lite för helvete..!

12. M
    Verktygstokig · 6 131 inlägg

Maskintok

Verktygstokig
    den allmänna linjen från vissa..
    Nä gör inget, det gick ju bra..
    Nä, det är inte värt det, kostar mer än du får ut..
    Nä knyt näven i fickan och gå vidare..

problemet blir att hitta en sunkig tegelpanna..

Eller andra provocerande inlägg..
    Varför då?
    Varför inte tala om hur man anser att man ska göra på riktigt, inte lägg fram att det gick ju bra... din gräsmatta såg ju ändå ut som skit mm.. vad i helvete hjälper det?

I detta fallet så är det ju i direkt livsfara för alla runtomkring detta område..
    anledningen till att det är så är mest troligt inkompetent personal och att då vifta bort att människor kan dödas av deras okunskap är att betrakta som idioti..

klart som tusan att man ska kontakta myndigheter och media, för företaget ska få stå till svars för sin oduglighet.

Redigerat 22 jun 06:40
  13. M

Maskintok

Verktygstokig
    Nä men just denna reaktionen..

14. D
    Besserwisser · E · 16 894 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Men om du pratar med den får du kanske reda på att de blandat in den instans som ska göra den utredningen. Det är bra mycket bättre än att försöka få polis, arbetsmiljöverk och allt vad det nu heter att omedelbart komma ut med insatsstyrkan.

• Laddar…
  15. M

Maskintok

Verktygstokig
    Det kommer inte att ske... Det är inte miljöbrott inom jakt.
    utan utredning kommer ske av tekniker först.
    Men polis måste spärra av området tills teknikerna är klara..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.