Hej forumet!
Ska precis köpa robotgräsklippare men har en trädgård med två gräsytor och stenplattor därimellan. Så frågan är, om ni kollar bilden, går det att göra så här? Hittar gräsklipparen guidekabeln om den ligger under stenplattorna? Funkar det att ha två zoner eller kommer klipparen vägra att passera begränsningskablarna när den följer guidelinan? Om ja, hur göra?
Ska precis köpa robotgräsklippare men har en trädgård med två gräsytor och stenplattor därimellan. Så frågan är, om ni kollar bilden, går det att göra så här? Hittar gräsklipparen guidekabeln om den ligger under stenplattorna? Funkar det att ha två zoner eller kommer klipparen vägra att passera begränsningskablarna när den följer guidelinan? Om ja, hur göra?
Bästa svaret
Är plattorna körbara, dvs jämna så är det inga problem att lägga guiden under plattorna och låta klipparen köra där.
Men du kan inte göra två helt avgränsade ytor utan begränsningskabeln måste gå längs kanterna på hus och garage.
Guidekabeln ska sedan anslutas till beg.kabeln.
Utgår från att det är någon husqvarnaklippare (eller släkting) du tänker köpa.
Men du kan inte göra två helt avgränsade ytor utan begränsningskabeln måste gå längs kanterna på hus och garage.
Guidekabeln ska sedan anslutas till beg.kabeln.
Utgår från att det är någon husqvarnaklippare (eller släkting) du tänker köpa.
Medlem
· Blekinge
· 9 597 inlägg
Om man gör som du säger etompau, kommer klipparen även kryssa runt på plattorna som de vore gräs?
Det beror väl på hur stora ytorna är? Om de inte är rejält stora bör klipparen kunna passera över under klippningen också och då bör begränsningskabeln gå längs med hus och garage. Annars blir den ofta fast på endera gräsyta.
Liknande trådar
-
Tänker jag rätt om trafo till mina spottar
Belysning -
Både huvudsäkring och automatsäkring i centralen går, är det rätt kopplat?
El -
Köpråd dammsugare och slip samt om jag tänker rätt....
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hjälp! Tänker jag rätt om isolering i garaget?
Isolering -
Tänker jag rätt. Klä väggar med råspont
Färg, Måla & Tapetsera