Byggahus.se
Hej,

jag har ett problem, jag har en Plejd i en dosa, men den är för stor så locket går ej på. Det är en massa sladdar i dosan och rent spontant inga man kan korta ner. Finns det något lock som är format om en kupol/kupa man hade kunnat sätta över?

Bifogar en (dålig) bild på hur det ser ut

IMG-3759.jpg

richardtenggren richardtenggren skrev:
Kolla här; [länk]
Tack för tipset. Länkarna verkar dock vara döda. Jag har sökt runt lite och jag hittar inget lämpligt. Dosan är 75mm och locket måste vara 15mm djupt (i mitten iaf). Jag hade kunnat använda denna: https://www.hornbach.se/shop/Pabygg...osa-S-PBR-60-15/6644313/artikel-detaljer.html och nått lock, men jag har inget att skruva i dosan, så jag måste ha nått med clips men det hittar jag icke :/

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
[länk]

Upphöjt doslock
Tack, såg det locket men det är 100mm och tittar jag på bilden där man ser baksidan så ser det svårt ut att få in spännena i 75mm dosa

Men en 75 dosa måste ju vara en kopplingsdosa (80dosa) och då har du rätt lock.
Men att hitta ett med högre profil är nog svårt..
Har du en 3D-skrivare går det ju alltid att göra ett eget..

Hur pass känslig är du om det sticker något en ca 10 - 15mm, inte så snyggt kanske , men en lösning.

Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Men en 75 dosa måste ju vara en kopplingsdosa (80dosa) och då har du rätt lock.
Men att hitta ett med högre profil är nog svårt..
Har du en 3D-skrivare går det ju alltid att göra ett eget..
OK perfekt! Ja det ser svårt ut, hittar ingenstans hur djupt detta är, för försöka hitta det i butik och ta en titt

J jonaserik skrev:
Hur pass känslig är du om det sticker något en ca 10 - 15mm, inte så snyggt kanske , men en lösning.
Hur menar du sticker? Sticker ut? Det är OK, 15mm är vad jag behöver

T tracker skrev:
[länk]
Har funderat på det, men dels är det lite stort och sen vet jag inte om det är så bra att "fästa" det i elkablarna, men kanske inte spelar nån större roll

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.