Byggahus.se

Täcklasyr på trall ?

1. Jordaan
    Medlem Nivå 1
    Hej!

Det är som så att vi har en gammal och sliten trall som är behandlad med mörk olja. Vi har nu tvättat och borstat trallen men det är ändå en del olja kvar samt att det ser slitet ut. Jag undrar om det är någon som har målat sin trall med täcklasyr i stället för vanlig lasyr. Tänker att täcklasyr som är tjockare kommer att dölja skavanker samt att man inte kommer kunna se genom färgen som man gör med lasyr. Någon som målat med täcklasyr ? nöjd? för- och nackdelar ?

Tack på förhand!

2. Isakare
    Medlem · Nivå 15
    Täcklasyr är inte gjort för att gå på, kommer inte hålla för slitage.

• Laddar…
  3. Jordaan
    Medlem Nivå 1
    Det var synd, har du tips på annat man kan använda ?

4. M
    Medlem Nivå 2
    Jag är skeptisk till lasyr på en altan överhuvudtaget. Jag har erfarenhet av en altan som målades med så kallad terrasslasyr. Den började flagna efter bara ett par år. Den tål nog inte den ständiga fukten/snön som finns konstant vintertid. Förra sommaren slipade jag bort skiten och oljade istället.

5. J
    Medlem Nivå 2
    Tjena! Tänkte göra ett liknande projekt i norrland men funderar på det här med kälskjutningar under vintern. Tänkte 1. avtäcka 2. padda 3. ta 50 mm EPS skivor på hela området. 4. Makadam ca 100-150 mm 5. padda igen (mindre tung) 6. trädgårdaplattor. 7. bärlinor/reglar/trall.

Är det overkill att lägga ner EPS markskivor?