Byggahus.se

Täcka över struktur

1. E
    Medlem · 2 inlägg

Emilmans

Medlem
    Vi är nyinflyttade i hus och på gång med lite renovering. I hallen har vi någon slags strukturtapet eller liknande som tidigare har täcks över med en tjock renoveringstapet. Man ser fortfarande lite av strukturen under, vilket inte är så snyggt.

Jag började skrapa lite, men när jag kom ner till själva strukturen så märkte jag att den var väldigt hård, och verkar kanske inte vara strukturtapet som jag först gissade.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20201108_135810.jpg

Vad är det för slags struktur?
    Hur ska vi få plan yta? Är det bredspackla eller renoveringsgips som gäller? Om man kör renoveringsgips, är det bara att sätta över eller behöver man ändå behandla undre ytan på något sätt?

Eller hade det kanske gått att få bort strukturen med något smart knep?

Tack på förhand

2. RACS
    Husägare · 320 inlägg

RACS

Husägare
    Har du tittat på LADY Minerals Revive? Den förvandlar ojämna underlag, som till exempel vävtapet, till vackra betonglika väggar, enligt tillverkaren. Jag har inte egen erfarenhet av produkten, men fått den rekommenderad för mina ojämna väggar.. men inte prövat ännu. Jag har också sett fint resultat av den, men inte sett hur det såg ut innan.

• Laddar…
  3. E
    Medlem · 2 inlägg

Emilmans

Medlem
    Ser väldigt intressant ut. Blir nog att köpa en burk och testa. Tack för tipset, återkommer med resultat om det blir så.

4. RACS
    Husägare · 320 inlägg

RACS

Husägare
    Fint.. (y)Jamen återkom gärna och berätta hur det går, om du testar.. intressant att få synpunkter på det och höra om det funkar som önskat. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.