Hej!
Har ett vitt köksbord med tålig bordsskiva i vad jag tror är högtryckslaminat, typ ett sånt här:
Nyligen inträffade en incident där ett häftstift gick genom bordet.
Jag stör mig på hur det ser ut nu och undrar om det på något sätt går att fylla igen/täcka de små hålen eller om det bara är att leva med det?
Tack på förhand!
Har ett vitt köksbord med tålig bordsskiva i vad jag tror är högtryckslaminat, typ ett sånt här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen inträffade en incident där ett häftstift gick genom bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag stör mig på hur det ser ut nu och undrar om det på något sätt går att fylla igen/täcka de små hålen eller om det bara är att leva med det?
Tack på förhand!
Jag skulle använda lagningsvax. Även känt som reparationsvax. Eftersom det är vitt är det bara att smälta i och skrapa jämnt, när man använder det på golv är det betydligt trixigare då man måste försöka matcha ådring osv.
Way back så använde vi tippex för småskador, fyller okej, är billigt och kritvitt.
Ok! Den här kanske? https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/farg/mobelfarger-inomhus/baowachs-brutet-vitt-601545S Svante Svenson skrev:
Ja om färgen matchar. Kan vara vettigare med en sats där en kritvit ingår och även andra färger så att du kan blanda till en bra.M M H skrev:
Du behöver något att smälta vaxet med också, jag kör en lödpenna på gas, går nog med tändare också. Och så något att skrapa med. Kanske ett rakblad du tejpar på sidorna så att du får en tejps distans, och sen ett kreditkort du använder som sickel. Eller vad du nu har liggandes.
Liknande trådar
-
Små märken i gipstak, täcka med vad?
Färg, Måla & Tapetsera -
En stor ho (för 80 bänk), helst heltäckande - samt råd om märke
Kök -
Lägga nytt golv & måla täckande vitt. Förslag?
Golv -
Garage på plintar, behöver täcka av från panelen och ner mot marken
Grund & Markarbeten -
Rör i rör, vitt rör, blå slang - vilket märke
Vatten & Avlopp