Hej,
Osäker om detta är rätt forumdel att ställa denna fråga, hänvisa mig gärna vidare annars.
I min villa så sitter det ett fiberskåp med patchpanel och det är så otroligt lite utrymme där för en router. Detta medför att luckan som är till för att släppa genom wi-fi signaler inte kan tryckas in hela vägen, utan sticker ut. Det ser inte alls snyggt ut utifrån och denna sitter då i hallen...
Har någon ett förslag på hur jag kan lösa detta? Jag har tänkt eventuellt hitta en stor magnet som är vit och kvadratiskt som jag kan sätta där istället för plastluckan man trycker dit, men har inte hittat något när jag har sökt.
Tackar
Osäker om detta är rätt forumdel att ställa denna fråga, hänvisa mig gärna vidare annars.
I min villa så sitter det ett fiberskåp med patchpanel och det är så otroligt lite utrymme där för en router. Detta medför att luckan som är till för att släppa genom wi-fi signaler inte kan tryckas in hela vägen, utan sticker ut. Det ser inte alls snyggt ut utifrån och denna sitter då i hallen...
Har någon ett förslag på hur jag kan lösa detta? Jag har tänkt eventuellt hitta en stor magnet som är vit och kvadratiskt som jag kan sätta där istället för plastluckan man trycker dit, men har inte hittat något när jag har sökt.
Tackar
Hej,J Jocke Best skrev:
Jo, jag har en router där inne. Routern sätter man i samma höjd som luckan sitter och eftersom luckans utformning med att man snäpper fast den och det sticker ut ca 1cm plast bakom dörren mot där routern sitter - behöver man en mininal router eller en som är otroligt tunn.
Konstig idé tycker jag, och kommer dessutom inte att fungera då magneten kommer dämpa radiosignalen på samma sätt som luckan i övrigt.F FM321 skrev:
Personligen hade jag nog modifierat den befintliga luckan så att den inte längre stack in i skåpet. Känns som om lim skulle vara en ok lösning. Alternativt bytt ut luckan helt mot en bit bred vit tejp.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 893 inlägg
Kapa bort kanten och några klickar smältlim?
Routern i skåpet kör jag endast patchat mot trådar nätverk och inte wifi.R RoAd skrev:Konstig idé tycker jag, och kommer dessutom inte att fungera då magneten kommer dämpa radiosignalen på samma sätt som luckan i övrigt.
Personligen hade jag nog modifierat den befintliga luckan så att den inte längre stack in i skåpet. Känns som om lim skulle vara en ok lösning. Alternativt bytt ut luckan helt mot en bit bred vit tejp.
Se bild. Men gör nog så som andra rekommendera med lim!
Ha, my bad!F FM321 skrev:
Jag antog (helt felaktigt) att du skulle ha en kombinerad accesspunkt och router där. Det är vad "vanligt folk" pratar om i 99% av fallen när de säger router.
Tycker dock fortfarande att magnet låter som en onödigt komplicerad lösning. Kör på lim.