Hej,
Jag är okunnig på området. Jag har ett golvärmesystem som är från ca mitten av 1990-talet. Ursprungligen gick det med en Albin Triopanna men sedan en tid med en Thermia Diplomat bergvärmepump. Jag har termostater i rummen som är helt värdelösa och skulle vilja kunna styra värmen individuellt i respektive rum och på distans. Då verkar Tado Radiator Thermostat V3+ Tado Radiator Thermostat V3+ Startpaket - Temperaturstyrning | Kjell.com fantastiskt. Men hur vet jag om det passar på mitt gamla system? Deras hemsida gav ingen info. Jag vet inte vad golvvärmesystemet heter men det står tysk text på det (och är inte i huset nu). Någon som kan säga utifrån denna begränsade info och bilden om Tado-grejerna kan fungera. I så fall antar jag att man kan byta alla de rattar som kopplas till reläerna med V3r. Jag behöver 9 st totalt i mitt hus så det blir en peng men verkar väldigt bra om det fungerar. (jag försökte kolla på Tados hemsida och med deras support men det gav mer ? än !)
Hej, tänkte kapa den här tråden. Jag har ett liknande system och funderar på Tado, som jag har till övriga termostater. Kan man inte helt enkelt byta de fyra termostaterna till Tado termostater och slänga hela 24v systemet? Sen har man Tado rumsgivare i de rum man mäter temperaturen i?
Hej, tänkte kapa den här tråden. Jag har ett liknande system och funderar på Tado, som jag har till övriga termostater. Kan man inte helt enkelt byta de fyra termostaterna till Tado termostater och slänga hela 24v systemet? Sen har man Tado rumsgivare i de rum man mäter temperaturen i? Visa bilaga 678574
Kikar man på deras hemsida får jag uppfattningen att den mäter och reglerar där den sitter.
Maila och fråga dom kanske fixar det med en sw uppgradering