4 902 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Täckdosa för flexslang som sticker ut ur vägg?
Har dragit flexslang från taket ned till golvsockeln som ska innehålla kablar mellan min projektor och reciever/DVD. Nu sticker flexslangen bara rakt ut från väggen och jag skulle gärna använda någon täckdosa eller liknande då min nuvarande lösning inte är speciellt tilltalande rent estetiskt...
Förslag på lösning?
Förslag på lösning?
Håller med PAPA_JOP, en kulodosa blir snyggt även om den bygger ett par cm. Några frågor: Har du en eller flera flexslangar? Hur får du plats med allt i en 16mm slang? Funderar lite på en liknande lösning själv och tips är ju alltid välkomna. Kanske kan man nöja sig med dvi/hdmi och skippa resten (kraft går ju ändå på annat sätt).
Räknar med att du inte vill övergå till annan kabel utan bara dra den vidare till receivern. Då kan man plocka bort skruvlisten från dosan för att få lite mer plats.
Räknar med att du inte vill övergå till annan kabel utan bara dra den vidare till receivern. Då kan man plocka bort skruvlisten från dosan för att få lite mer plats.
Allvetare
· Härifrån
· 787 inlägg
Jag håller med föregående talare ang. infälld ROT-dosa eller kulodosor.
"Vanlig" kulodosa 60x60

eller
Kulodosa 90x60

"Vanlig" kulodosa 60x60
eller
Kulodosa 90x60

Har två flexslangar: En på 30 mm och en på 16 mm. Omöjligt att få plats med allt i en 16 mm precis som du säger.dalle skrev:Håller med PAPA_JOP, en kulodosa blir snyggt även om den bygger ett par cm. Några frågor: Har du en eller flera flexslangar? Hur får du plats med allt i en 16mm slang? Funderar lite på en liknande lösning själv och tips är ju alltid välkomna. Kanske kan man nöja sig med dvi/hdmi och skippa resten (kraft går ju ändå på annat sätt).
Tack för tipsen! Gör inget om den bygger ett par cm. Min sambo lär gilla det bättre än två flexslangar som sticker ut från väggen...
90x60x33 (istf 90x60x25) är utan skruv. Snyggare tycker jag.

Klicka här för att svara