Har dragit flexslang från taket ned till golvsockeln som ska innehålla kablar mellan min projektor och reciever/DVD. Nu sticker flexslangen bara rakt ut från väggen och jag skulle gärna använda någon täckdosa eller liknande då min nuvarande lösning inte är speciellt tilltalande rent estetiskt...

Förslag på lösning?

En vanlig kulodosa om du ska gå vidare med fast förlagd kabel. Anslutningsdosa om du ska övergå till annan kabel.
Om det är ett "estetiskt känsligt" område så kan man borra in en ROT-dosa och ansluta flexslangen i.

PAPA_JOP

Håller med PAPA_JOP, en kulodosa blir snyggt även om den bygger ett par cm. Några frågor: Har du en eller flera flexslangar? Hur får du plats med allt i en 16mm slang? Funderar lite på en liknande lösning själv och tips är ju alltid välkomna. Kanske kan man nöja sig med dvi/hdmi och skippa resten (kraft går ju ändå på annat sätt).

Räknar med att du inte vill övergå till annan kabel utan bara dra den vidare till receivern. Då kan man plocka bort skruvlisten från dosan för att få lite mer plats.

Jag håller med föregående talare ang. infälld ROT-dosa eller kulodosor.

"Vanlig" kulodosa 60x60
showpic.asp

eller

Kulodosa 90x60
a1438085.jpg

dalle skrev:
Håller med PAPA_JOP, en kulodosa blir snyggt även om den bygger ett par cm. Några frågor: Har du en eller flera flexslangar? Hur får du plats med allt i en 16mm slang? Funderar lite på en liknande lösning själv och tips är ju alltid välkomna. Kanske kan man nöja sig med dvi/hdmi och skippa resten (kraft går ju ändå på annat sätt).

Räknar med att du inte vill övergå till annan kabel utan bara dra den vidare till receivern. Då kan man plocka bort skruvlisten från dosan för att få lite mer plats.
Har två flexslangar: En på 30 mm och en på 16 mm. Omöjligt att få plats med allt i en 16 mm precis som du säger.

Tack för tipsen! Gör inget om den bygger ett par cm. Min sambo lär gilla det bättre än två flexslangar som sticker ut från väggen...

rekommenderar 90x60, jag tycker den har "snyggare" finish!

90x60x33 (istf 90x60x25) är utan skruv. Snyggare tycker jag.
a1437500.jpg

Tack för tipsen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.