Hejsan!
Jag har precis köpt en lägenhet byggd 1969!
I sovrummen så är det grängade tak, dock så är det sprickor i princip överallt där färg + spackel lossnat är på väg att lossna!
Jag har börjat skrapa ned det som sitter löst och kommer då till betongen som är under!
Min fråga till er är ifall man kan skrapa ned all grängen? Prima betongen & måla på den?
Fick detta tipset av en målare, men önskar gärna era inspel!
Mvh Eric
Jag har precis köpt en lägenhet byggd 1969!
I sovrummen så är det grängade tak, dock så är det sprickor i princip överallt där färg + spackel lossnat är på väg att lossna!
Jag har börjat skrapa ned det som sitter löst och kommer då till betongen som är under!
Min fråga till er är ifall man kan skrapa ned all grängen? Prima betongen & måla på den?
Fick detta tipset av en målare, men önskar gärna era inspel!
Mvh Eric
Mycket möjligt att det blir så, kan ju provmåla och se hur det ser ut! Kanske slipa lite i betongen innan?
Jag är ultra amatör på detta!
Dock så läser jag knappt någonstans på nätet om att folk tar bort gränget! Är detta väldigt ovanligt att göra?
Jag är ultra amatör på detta!
Dock så läser jag knappt någonstans på nätet om att folk tar bort gränget! Är detta väldigt ovanligt att göra?
Hur har det gått? Har samma problem i ett rum där spacklet släppt. Försökte spackla skadan med med diverse tekniker för att få det likadant men tyvärr dåligt resultat.
Har det lossnat från underlaget sådär så finns det ju inga alternativ.S Sluggoboy skrev:
Frågan uppstår när man kommer till partier som sitter fast bra, ska man kämpa och jobba bort även det, eller inse att det är bra hållfasthet för ny färg där, och istället bredspackla över områden där färg är borta.
Jag tror att du valde en bra väg att anlita kunnigt folk som gjorde jobbet åt dig, ifall du kunde undvara pengarna någorlunda lätt.
Ärligt talat, gör man en sån där sak själv, som amatör, så springer ju timmarna ganska snabbt iväg, och de timmarna har väl också en prislapp ..?