Hej!

Håller på att renovera golven hemma. Ska gå från att ha uppreglat golv på platta till uppgjuten platta med golvvärmeslingor.
Jag har lejt bort allt förutom rivningen som har gått väldigt bra hittils.

Nu till problemet:
det finns fastgjutna träplankor/bjälkar i betongplattan som måste tas bort. Det är många. Dom är ca 7x3 cm.

Har provvat bila bort men insett att det är ett hästjobb. Ingen snickare/rivare nappar på jobber eller är upptagna flera veckor fram.

Vad har ni för tips? Har någon gjort detta?Vinkelslip? Bila?

Hjälp en renoveringstjej i nöd!!!

K Klara.pettersson skrev:
Hej!

Håller på att renovera golven hemma. Ska gå från att ha uppreglat golv på platta till uppgjuten platta med golvvärmeslingor.

Nu till problemet:
det finns fastgjutna träplankor/bjälkar i betongplattan som måste tas bort. Det är många. Dom är ca 7x3 cm.

Har provvat bila bort men insett att det är ett hästjobb. Ingen snickare/rivare nappar på jobber eller är upptagna flera veckor fram.

Är nog bara att bita i äpplet och bila, lite från sidorna, så att det går att komma åt med en kofot under och försöka bryta upp träbitarna. Sen kan spåren fyllas med finbetong. Blir det någon enstaka flisa kvar som täcks av betomgen, så gör det inget.

J
K Klara.pettersson skrev:
Hej!

Nu till problemet:

Lite beroende på hur det ser ut, men det brukar underlätta om du kan såga ett snitt mitt i regeln/brädan så att spänningen släpper och sedan bända ut den med kofot..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.