T-röd till fönsterputs?

12k läst  6 svar

1. K
    Medlem Nivå 5
    Är koncentrerad T-röd ok till att putsa fönstren? Eller blir dom förstörda...?

Klistermärken osv på nya fönster

2. B
    Medlem Nivå 6
    Det går bra...

3. J
    Medlem Nivå 1
    T-röd med vatten och lite diskmedel använde vi när jag jobbade som fönsterputsare. Då kan man putsa fönster när det är kallt ute utan att vattnet fryser.:-D

4. B
    Medlem Nivå 7
    T-röd är ok på glaset men inte på målade ytor. Att ta lite T-röd på en trasa för att ta bort klistermärken är inga problem men att med T-röd putsa hela fönstren avråder jag ifrån. Dagens vattenbaserade färger blir fula av sådan behandling.

5. Johan Gunverth
    Medlem · Nivå 15
    Använd kemisk ren bensin till klister som sitter kvar.

6. K
    Medlem Nivå 5
    rakblad och diskmedel(yes) vatten är bra.
    För att putsa hela fönstren om kanonresultat önskas, använd ofärgat tidningspapper, minst 1 dygn gammal(så inte trycksvärtan sabbar)

7. K
    Medlem Nivå 5
    Jag använde koncentrerad T-röd på hela fönsterytorna. Det blev färg-flammor i fönstren. Tvättade därefter- senare- med diskmedel och färgflammorna verkar ha försvunnit. Skall kolla i olika soljus och vinklar...

Målade därefter väggpanelen, efter mitt tvättäventyr- åtminstone något rätt i denna arbetsinsats

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: