Hej!
Vi hade en målarfirma hemma som hjälpte oss med att bredspackla och måla i ett rum. Märkte inte dessa skavanker till en början men flyttade teven för ett tag sedan och de blev väldigt tydliga i släpljuset. Gipsväggarna har nog suttit sedan 70-talet och såg inte jätteroliga ut när vi tog bort tapet. Vad kan kan ”märkena” bero på? Känner inget när jag känner med handen men är väldigt synliga som sagt, från fönsterfoder ner till golvlist.

• Vardagsrumshörna med soffa, kuddar, konstverk, slingrande kabel på vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Städat sovrum i dunkelt ljus med upplyst hylla och sängkläder som är ur bild.
    Skapa konto
  • Ett vardagsrumshörn med soffa, kudde och tebord vid en vägg med färgglatt ljus ovanför och en svart linje.
    Skapa konto
Det beror på att man har slarvat när man spacklat skarven mellan gipsskivorna. Gör om och gör rätt!

• Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Men om märkena bara syns i släpljus skulle det gå genom en besiktning utan anmärkning, eftersom en sån görs med ljus rakt mot väggen och man står på 1-2 m håll och tittar.

• Gilla
FreQa och 7 till
  • Laddar…
Är det verkligen så. Det är ju för dåligt. Ingen målare med heder kan ju lämna sådant efter sig och ta betalt.

• Gilla
Miss_Winter och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Tyvärr, det finns en handbok om hur besiktningar ska gå till och det har varit uppe i andra trådar om vad som gäller.

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tyvärr, det finns en handbok om hur besiktningar ska gå till och det har varit uppe i andra trådar om vad som gäller.
Dock är det så att för att den handboken ska gälla på något sätt så måste det avtalas att det är vad som gäller.

Här är det vettigaste att bara prata med målaren, men det låter som om problemet upptäcktes efter rätt lång tid så då kan jag tänka mig att målaren blir lite less.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det beror på att man har slarvat när man spacklat skarven mellan gipsskivorna. Gör om och gör rätt!
Så enda lösningen är att bredspackla ännu en gång? 😬

• Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
Victor Lundin1 Victor Lundin1 skrev:
Så enda lösningen är att bredspackla ännu en gång? 😬
Man spacklar över skarven 20cm åt varje håll, slipar och målar.

• Gilla
Victor Lundin1
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Man spacklar över skarven 20cm åt varje håll, slipar och målar.
Ok tack för svar 👍 Synd att vi såg det såpass lång tid efter arbetet bara. Vi är nöjda med övriga väggar så anlitar vi de igen så kommer jag påpeka detta.

Victor Lundin1 Victor Lundin1 skrev:
Ok tack för svar 👍 Synd att vi såg det såpass lång tid efter arbetet bara. Vi är nöjda med övriga väggar så anlitar vi de igen så kommer jag påpeka detta.
Ja det kan ju vara ett smidigt sätt att hantera det hela. Är de ändå på plats kostar det ju noll kronor att fixa detta för företaget.

Be dom fixa fodret runt fönstret på samma gång.

• Gilla
Drburr och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Be dom fixa fodret runt fönstret på samma gång.
Det ska jag slipa och måla i dagarna 😊

• Älska
Ulltand
  • Laddar…
S
Är du säker på att det var gipsskivor och inte spånskivor? Är det spånskivor så har de nog torkat nu och krympt lite.

S sinuslinus skrev:
Är du säker på att det var gipsskivor och inte spånskivor? Är det spånskivor så har de nog torkat nu och krympt lite.
Kan faktiskt vara spånskivor, blev osäker nu. Svårare att åtgärda?

jag tycker hela hela väggen ser för dåligt ut runt fodret ser det inte bra ut

målare ska inte spakla

spakla är en egen yrkes grupp i dom flesta länder

• Gilla
S7200
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.