Byggahus.se

Sveriges sämsta rörmokare?

1. S
    Medlem Nivå 2
    Ja du... som tråden lyder.... så klart är fakturan specificerad med 4 timmar.... det är ju det jag säger i detta inlägg

• Laddar…
  2. C
    Medlem · Nivå 9
    Börjar osa troll nu...

3. C
    Medlem · Nivå 13
    Dom fyra timmarna kanske är specade enligt 30min resväg dit och 30min därifrån, sedan sa du 30min som han åkte iväg en sväng. Kanske för att handla det som behövdes om han inte visste det innan? Då är det 2,5timme kvar för själva arbetet som kanske även det är lite länge men inte oskäligt.

4. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    4h är inte oskäligt alls enigt mig.

Åka från företaget till dig
    Stänga ner systemet
    Tappa ur
    Montera klammer
    Skära in T-rör
    Bocka rör
    Koppla klart
    Städa
    Åka hem
    Fylla på bilen med det som gick åt hos dig

Skulle detta ta en timme enligt dig? :thinking:

Sen ska det klämmas in rast på detta också.

Jag håller med föregående talare...

5. nimhed
    Medlem · Nivå 11
    Har man hittat en rörmockare som är villig att göra ett sådant litet jobb, och ändå gör ett snyggt jobb. Då grinar man inte över 4h och försitter chansen att kunna ringa honom igen.

6. H
    Medlem · Nivå 3
    Jobbar du med detta själv.

Allt som bör tas med i beräkningen framgår inte.

Var det ett trycksatt system fullt med vatten ELLER TOMT !
    Är det på nedre botten.

Jag lovar att stor del gick åt till att få ur vatten så han slapp orsaka skada.

tiden är inte ett dugg orimlig när det handlar om värme även om de kan gå snabbare !

7. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19
    Har det diskuterats någon tid innan arbetet påbörjades?

8. V
    Medlem · Nivå 9
    Tja, fyra timmar kanske är aningen för mycket. Om allt flyter på borde det kanske ta 2-3 timmar men det går inte att veta utifrån bilden om 4 timmar var för mycket och rörisen är absolut inte Sveriges sämsta rörmokare. Arbetet ser till och med bra ut.

9. S
    Medlem Nivå 2
    Jag har inte skrivit någonting om rördragningen den är varken ful eller fel
    Min tråd var ang orimlig tid för jobbet, och för alla som skriver om tid för att åka till och från, rast etc. Så bor jag 2 km ifrån firman och det tar inte 30 minuter och rast? Ska jag betala för den? Nej!! Och släppa ut vattnet ur systemet tog ca 15 min, vidare så läs hela tråden så skrev jag tidigare att han drog och jag själv fick fylla systemet igen och lufta elementen...,

• Laddar…
  10. H
    Medlem · Nivå 3
    Hoppas montören ser din tråd så slipper han och hans kollegor dig om du skulle ringa igen !

Du verkar ju vara världsmästare.

Om du nu vet hur långt tid de bör ta för en yrkesman, då ställer man sig ju frågan. Varför utförde du inte jobbet själv. Kan du inte ? Är du för långsam ? Vet du inte hur man gör ?
    Men ändå ligger det en tråd här med klagande

11. S
    Medlem Nivå 2
    Har inga invändningar om det estetiska i rördragningen

12. H
    Medlem · Nivå 3
    Vad vet du att en urtappning endast tar 15 min.
    Nu vet jag inte hur ditt hus ser ut men nu kanske de var smidigt.

Varken jag eller någon bransch kollega kan sätta en tid på urtappning och sen bara kapa ett rör ! Det märkliga är att de kan du.

Har du någonsin gjort ett ingrepp på ett värmesystem i en villa?

13. S
    Medlem Nivå 2
    Så du tycker alltså tiden är rimlig för dessa rör då elementet redan var monterat. Så för dej skulle det alltså ta en hel arbetsvecka för 10 redan monterade element... okeeey

14. S
    Medlem Nivå 2
    Jag var ju där uppenbarligen... eftersom jag vet

15. nimhed
    Medlem · Nivå 11
    Du kan inte räkna så. Att komma 10 ggr och installera ett element tar väldigt mycket längre tid än att komma en gång och installera 10.