Byggahus.se

Sveriges sämsta rörmokare?

1. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
  2. jbr
    Besserwisser · Nivå 7
    Intressant läsning om innehållet:
    "...Hur ska då ”Snåljåpen” bemötas för att jobbet ska bli så lindrigt som möjligt? Jo med ord som rabatt, procent, erbjudande och avdrag. Det är ord som Snåljåpen vill höra och som uppfattas som om att ni är på samma sida."

Det kanske är dags att ta den här tråden vidare och även börja försvara rörfirmornas prissättning på materiel. Jag antar att texten syftar på det förträffliga systemet med att ge kunden rabatt på bruttoprislistan...

3. 1
    Medlem Nivå 1
    Frågan är ställd tidigare i tråden men jag kanske har missat svaret. Ställer frågan ännu en gång! Vad kostade kalaset?

Svårt att bedöma om du har blivit "rånad" innan du berättar vad du betalat.

Edit:

Det kan ju vara möjligt att du bara har betalt rot timmar och ingen material kostnad.

Redigerat 10 okt 18:45
  4. H
    Verktygstokig · Nivå 9
    Service bilen måste ju fyllas på ska man göra det på fritiden då eller?
    Bör ju betalas av kunden

5. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19
    Varför ha en servicebil om man ändå måste köra och handla efter varje kund?

6. Fairlane
    Medlem · Nivå 11
    Jag har ingen aning om tidsåtgången, men att fylla på servicebilen kan inte ta många minuter och låter snarare som en overheadkostnad, liksom fakturering etc. Sen vet jag inte vad servicebilen kostade. Det är ju ibte helt ovanligt att man får betala en hyfsad slant för servicebil, som knappt innehåller något.

7. N
    Medlem · Nivå 9
    Var ska du lasta grejerna du köper hela tiden?

8. S
    Medlem Nivå 2
    det har man ju betalat en gång redan när man betalar servicebil avgiften på fakturan

• Laddar…
  9. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19
    Jag trodde hela konceptet med servicebil var att man skulle ha prylar till småjobben och slippa fylla på mellan varje litet jobb.

• Laddar…
  10. Fairlane
    Medlem · Nivå 11
    Ja vad är annars skillnaden på en servicebil och en vanlig bil?

11. UffePlåtis
    Medlem Nivå 1
    Hehe var en underhållande tråd. Undrar VERKLIGEN varför rörmokaren avsluta projektet och lät TS fixa städning påfyllning luftning. Kan det ha skitet sig redan då?:thinking:

12. jbr
    Besserwisser · Nivå 7
    Servicebilen medger högre fakturering...

13. S
    Medlem Nivå 2
    Ja du... du har underlig funderingar du..
    Klockan var 12 hade väl bråttom å ta rast, ta du och läs hela tråden innan du hoppar in och tror du är rolig

14. UffePlåtis
    Medlem Nivå 1
    Tror nog jag lusläst tråd så vad kan jag ha missat? Kanske en underlig fundering men erkänn att den VERKLIGEN är relevant!

15. S
    Medlem Nivå 2
    Relevant? Tycker ja inte, han var väl hungrig, brotten till sina röris polare som lunchade kanske, läs namnet på tråden

• Laddar…