Byggahus.se

Sveriges sämsta rörmokare?

1. S
    Medlem Nivå 2
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    FF8772FA-DF09-4757-864E-8FB1355CFAE4.jpeg
    Detta arbete tog en rörmokare 4 timmar från en rörmokarfirma som ligger bredvid biblioteket i Hofors
    Observera att det bara är rördragningen innanför det gulmarkerade området och radiatorn satt redan monterad på väggen.

• Laddar…
  2. torbeno
    Husägare · Nivå 12
    Är det tiden eller resultatet du klankar ner på?

• Laddar…
  3. S
    Medlem Nivå 2
    Tiden
    Jag skrev det tog honom 4 timmar

4. C
    Medlem · Nivå 9
    Fakturerade han fyra timmar för det eller stod han fyra timmar för att få det på plats?

• Laddar…
  5. S
    Medlem Nivå 2
    Han fakturerade och var på plats förutom när han åkte bort en sväng på ca 30 min
    Men min poäng är att om det tar 4 timmar för dom 2 markerade rören innanför gula cirkeln så är det illa om m man ska ha 10 radiator
    FYRA TIMMAR ÄR LÅÅÅÅNG TID FÖR 2 RÖRSTUMPAR

6. N
    Medlem Nivå 1

Be honom speca fakturan. Har man gjort mer? Tappat ur systemet, kapning av befintliga rör, provtryckt, tappat upp igen, luftat systemet, handlat material?

Säger inte att det är befogat men bästa är ju att han får motivera sina 4a timmar.

7. S
    Medlem Nivå 2
    Klart man måste kapa befintliga rör och koppla på och tappa systemet på lite vatten men det tar inte fyra timmar för dom där stumparna om man är en utbildad yrkesman och till saken hör att jag fick själv fylla upp systemet och lufta radiatorerna då han sa ” ja drar nu fixar du det själv”

• Laddar…
  8. D
    Medlem · Nivå 20
    Långsam kanske, men sämre har jag sett.

9. S
    Medlem Nivå 2
    Svårt att tro om du tittar på bilden så är det bara 2 rör radiatorn satt redan på väggen så hur kan någon vara långsammare?

10. D
    Medlem · Nivå 20
    Jag sa inte att någon kan vara långsammare, det går säkert. Men det går att göra ett sämre jobb.

• Laddar…
  11. N
    Medlem Nivå 1
    Poängen var väl lite att det inte alltid är så bara. Vet själv från mina tidigare verksamma år som hantverkare att saker tar tid, bara att handla material kan rulla i väg timmar på.
    Men som sagt, be honom redogöra för sin fakturerade timmar så får du svart på vitt om fakturan är befogad eller ej.

12. L
    Medlem · Nivå 8
    Kan tänka mig att han har bokad in 2 jobb bara och klart vill han få en hel dags lön från dessa.

13. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 19
    En rörmockare som inte ens har rör och klämkopplingar i bilen? :confused:

14. S
    Medlem Nivå 2
    Inte alltid så bara????? Har du tittat på bilden? Har du förstått inlägget? Skulle de ta dej en halv arbetsdag för dessa 2 rörbitar?

15. N
    Medlem Nivå 1
    Som sagt tidigare, be rörmokaren redogöra för sin tid och se vad fakturan innehåller. Det måste vara det bästa?
    Han kanske har tagit i så han skiter ner sig, kanske inte?
    Hade vart kul om någon rörmokare läser tråden och kunde kommentera:)

Men absolut jag köper att det verkar oskäligt lång tid för det utförda arbete som Du säger att han har gjort.
    För mig skulle det ta mycket längre tid än en halv dag då jag ej är rörmokare.
    Men om du endast vill ha medhåll om att det skulle vara Sveriges sämsta rörmokare så har jag inget mer att tillägga..

• Laddar…