Byggahus.se

Svenska Trygghetslösningar i Malmö

1. S
    Medlem · 266 inlägg
    Hej

Vi flyttade till hus för 1.5 år sedan, och övertog då ett Sectoralarm.

Är själv mer än väl teknik och IT kunnig, så jag har väl inte direkt jublat över kvaliten på deras kamera osv, och månadskostnaden är ju verkligen inget kul.

Tekniskt är det ju underbart vad många olika lösningar det finns idag, så man kan pyssla ihop sitt eget larm.

Jobbar dock c.a 40 min ifrån hemmet, och grannarna är dagtid nästan alla borta. Och även om min hustru jobbar 10 min ifrån, så vill jag inte riktigt att hon vid inbrottslarm skall slänga sig iväg hemåt och möta vad som triggat larmet.

Så jag vill ha koppling till väktare som åker förbi, både vid inbrott eller brandlarm. Sector coh Verisure vet jag mer än väl om i de debatter som förts här på byggahus, och det vänner till oss berättat. Funderat på Securitas andra variant, Securitas Direct, där man själv iaf får sätta upp o sköta systemet, för 259 kr i månaden.

Men fick idag på Bomässan i Karlstad träffa Svenska Trygghetslösningar, med ett system som jag direkt kände igen, som nämnts här på Byggahus, men det intressanta var priset 99 kr i månaden. Samt att de hade avtal med larmföretag i hela sverige, både Avarn o Securitas, men försäljaren nämnde även vissa fristående larmfirmor
    (som jag förstått Securitas osv använder de underavtal med lokala larmfiromor så det kanske går den vägen)

Det intressanta var ju priset per månad. Har hittat 2-3 trådar om det här på Byggahus, men är det någon som tecknat abbonemang eller har erfarenhet av dem , och kan säga mer?

Har försökt söka, ser att de är medlemmar i SäkerhetsBranschen numera, hoppas det innebär någon form av seriositet. Och inte hittat mycket negativt direkt, men kanske missat någon sökparamater i google :)

Har försökt hitta andra lösningar, är det någon som vet någon som bara levererar tjänsten skicka väktare, där man bara behöver betala per utryckning, eller åtminstone en låg månadspris, så vore det intressant. Har inte haft inbrott i området, men det är väl bara en tidsfråga, även om vi har hyfsat bra grannsamverkan.

Redigerat 3 nov 2017 21:54
  2. Erik Hellgren
    Elektroniktokig · Åkersberga · 458 inlägg

Erik Hellgren

Elektroniktokig
    Ett friköpt larm från en seriös installatör kopplat till larmcentral med förmedling till ett lokalt bevakningsbolag.

Visst du får nog räkna med allt från 15-25.000:- för larmet. Månadskostnad till larmcentral ca 70-100:- samt 1000-2000:- vid en eventuell utryckning.

Kvalitét kostar, men jämfört med tex Sector och Verisure behöver det inte bli dyrare, om man slår ut det på några år.

Risken för falsklarm och onödiga utryckningar är också väldigt liten om man väljer en duktig installatör som kan välja fritt bland fabrikat och hitta bästa lösningen för just ert hus

3. S
    Medlem · 266 inlägg
    Tack, det tekniska känner jag mig lugn på, har testat hemmaautomation och larm/sensorsystem sedan redbox fanns till ZX Spectrum på 80-talet, samt gått fyraårig teknisk gren tele. Mest kul är ju att larmsystemen äntligen på senare åren fått lite fart i utvecklingen även för hemmasystem/små företag.

Men det är först nu när man både skaffat hus, och arbete på visst pendlingsavstånd, som jag behövt ha koll på larm/väktarfirmor och hur man tecknar sig för det.

Så det skall finnas lokala firmor där prisnivån ligger på 70-100 kr per månad, samt någon tusenlapp per utryckning?
    Då får jag söka lite vidare och se vad som finns i mitt område, som inte är de två stora. Vet en mindre larmfirma jag inte litar på i närheten, men skall kolla efter fler. Prismässigt intressant eftersom vare sig Sector eller Verisure verkar vilja gå ned i månadspris, vill inte hota med att säga upp ett abbonemang för att få lägre pris....

Men ändå tacksam om någon har input med erfarenheter Svenska Trygghetslösningar. Noterar ju att åromsättningen för 2016 var låg, så man är ju lite fundersam.

Redigerat 3 nov 2017 23:41
  4. RilleRock
    Medlem · Skåne · 2 360 inlägg

RilleRock

Medlem
    Det känns säkert lockande men på sikt kommer du få en sämre och dyrare anläggning om du väljer att bli upplåst av en leverantör och dess produkt.

Varför installerar du inte själv?

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.