Hej, hyr i nuläget en källarlägenhet av några släktingar och i lägenhetens sovrumsfönster (sitter högt upp och är infällda en bra bit så svårt att se) ser jag en del svarta prickar.

De är helt torra och ser inte några i övriga lägenheten, men undrar om det kan vara Svartmögel?
Om så, är det något att oroa sig för och vad tycker ni bör göras åt det?
/25-årig kille utan kunskap

Sovrumsfönster med högt placerade, infällda glasrutor och svarta prickar vid övre karmen som misstänks vara mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörnet av ett fönster med svarta prickar som kan vara mögel längs den övre fönsterkanten.
Skapa konto
Svarta prickar som misstänks vara mögel runt kant på högt sittande fönster i källarlägenhet.
Skapa konto
Svarta prickar runt fönsterkarm i källarlägenhet som kan vara mögel.
Skapa konto
Långt, smalt fönster högt upp på en vägg med svarta prickar som eventuellt är mögel.
Skapa konto

Redigerat:
Staffans2000
Kan vara.
Nej.
Ta en öl.

Staffan

• Haha
  • Gilla
Ericplumber och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Kan vara.
Nej.
Ta en öl.

Staffan
Skönt att höra, uppskattar svaret.

A
Ser ut flugskit... :thinking:

Maskintok skrev:
Ser ut flugskit... :thinking:
Oavsett vad det är ser det inte snyggt ut och behövs fixas till, det är väl mest hur jag bör gå tillväga som jag behöver tänka över.

A
Trasa och såpvatten..
Stege... ;)

• Gilla
Cykelman
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
Trasa och såpvatten..
Stege... ;)
Nej nej nej!
Det kan vara lämningar av det fruktade asbestmögelflyet (Asbestos muskus diabolis) eller som den folkligt kallas: "Lommaflugan". Som namnet antyder, spider den asbest med spillningen. Därför skall hela huset behandlas av experter på animalasbestsanering.

Staffan

BigR
Välkommen till forumet! Även om det är mögelprickar så verkar det inte vara så farligt att du behöver oroa dig. Tvätta bort, håll sedan koll på om det blir fuktigt där i vissa perioder.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.