Byggahus.se

Svarta listan uppdaterad med nya fall

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 702 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    Byggahus.se:s Svarta lista över företag som inte följer Allmänna reklamationsnämndens beslut är nu uppdaterad med fall fram till augusti 2021.

Du kan läsa artikeln här: Svarta listan uppdaterad med nya fall

2. U
    Verktygstokig · 309 inlägg

Utsliten och utdömd

Verktygstokig
    Känns ju betryggande att där jag bor endast fanns ett bolag med på listan. Vilket var en restaurang med kommentaren Corona, misstänker att det är för en inställd bokning eller liknande.

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 632 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    FYI: Jag har beställt mer detaljerad information om de nya företagen inom avdelningen Bostad och har börjat fylla i en sammanfattning om vad ärendet handlar om mer i detalj. Övriga branscher kommer jag dock inte att fördjupa mig i pga tidsbrist.

Det är dock offentliga handlingar och man kan ringa dit och begära ut underlaget.

4. K
    Medlem · 5 inlägg

keeej

Medlem
    FYI.
    ARN lägger ner ärenden som hinner gå vidare till KFM. Därmed så klarar sig vissa extremt fula fiskar från att hamna på listan ovan.

5. Jonnakm
    Medlem · 7 inlägg

Jonnakm

Medlem
    Jag kan bespara dig lite tid om ärende nr 2020-21703. Företaget har lagt om vårt tak och taket har blivit underkänt vid två tillfällen. Arbetet påbörjades februari - 19, 2019-06-19 blev arbetet underkänt första gången. Vi fick inget svar från företaget vid reklamation och anlitade därmed en jurist för att driva på de lite. 2019-08-20 upprättades nytt avtal med företaget, 2019-10-01 underkändes arbetet återigen. Vi kom överens med företaget att arbetet skulle åtgärdas till våren 2020, i september förra året hade enbart vindskivor målats och företaget hade nekat oss nocktätning. Men det var mer än så som skulle åtgärdas, jag kan säkerligen rota fram besiktningsprotokollet om det önskas. Efter att ARN tagit beslut om avhälpande har företaget åtgärdat 2 av punkterna, men inte alla. Företaget har konstant varit sena, inte dykt upp, inte återbetalat/ersatt oss enligt överenskommelser, varit allmänt otrevliga att ha och göra med osv.

Anledningen till att det ser ut som att ett fordonsföretag utfört arbetet är enbart för att hantverkaren av enkelhetsskull har fakturerat genom det företaget istället för sitt andra. Avtalet har också skrivits på fordonsföretaget..

• Laddar…
  6. C
    Medlem · 3 inlägg

Christoffer Örnhagen

Medlem
    Det är också bra att veta att om företaget inte ens svarar på brev eller samtal från ARN så finns det inget att utreda i ARNs ögon och fallet läggs ner utan vidare åtgärd. I vårt fall gällde det en markstensfirma i Sthmls västerort.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.