Byggahus.se
Vi har precis valt kök till vårt husbygge. Valet föll på svarta ek-luckor, något vi var helt oförberedda på. Eftersom vi velar lite på om vi valt rätt bänkskiva eller inte efterlyser vi bilder på svarta kök. Googlar man hittar man en hel massa, men väldigt dåliga bilder dvs svårt att de bänkskiva och kakel.

Den bänkskivan vi valt är en ljus laminatskiva som ser ut som någon form av sten. Alternativet hade varit en grå skiva med samma uttryck som den ljusa. Vi är lite rädda för att valet av kakel kan bli svårt med den ljusa bänkskivan. Å andra sidan tänkte vi att den grå kanske gör det hela för mörkt...

Hoppas på många bra bilder på svarta kök där bänkskiva och kakel framgår!

God Jul!

Knuffar upp lite...

Hej,

När vi valde kök så funderade vi på svart och fick då dom här bilderna skickade till oss av snickeriet. Bänksivan är i vitbetsad ask. Vansinnigt snyggt tyckte vi men i slutändan fegade vi ur och valde ändå ett vitt kök iallafall. :(

Hoppas det här fungerar som inspiration.

DSC01838.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC01840.JPG
Skapa konto
DSC01841.JPG
Skapa konto
DSC01843.JPG
Skapa konto
DSC01844.JPG
Skapa konto
DSC01845.JPG
Skapa konto
DSC01848.JPG
Skapa konto
DSC01851.JPG
Skapa konto
DSC01855.JPG
Skapa konto

Jag får ångest bara av en bild.
Tur smaken är som baken(y)

Tycker allt var riktigt snyggt förutom handfatet man använt som ho.

T
hantverkare1 skrev:
Tycker allt var riktigt snyggt förutom handfatet man använt som ho.
Ja, sådana porslinshoar är fan ta mig det fulaste man kan uppbringa på denna jord:(

Märklig placering av häll. Speciellt utan spiskåpa undrar jag hur det blir om man drar på lite under sin stekpanna.

Ja, de där porslins-hoarna har jag sett dyka upp allt oftare, verkar populära. Det kanske är den nya trenden att integrera badrum och kök i ett och samma, undrar vart man skulle placera duschkabinen?

Krilleman
Jag har byggt detta köket en gång i tiden, svartmatta luckor och laminatskiva. Båda köpta på IKEA, dock inte av den nylanserade serien kök. Tydligen gjorde jag inte helt fel, då lägenheten såldes rekord-dyrt i föreningen 2010.

Kök2.jpg
Skapa konto

Kök4.jpg
Skapa konto

• Gilla
Drömmarn
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Jag har byggt detta köket en gång i tiden, svartmatta luckor och laminatskiva. Båda köpta på IKEA, dock inte av den nylanserade serien kök. Tydligen gjorde jag inte helt fel, då lägenheten såldes rekord-dyrt i föreningen 2010.

[bild]

[bild]
Riktigt snyggt!

Krilleman
hantverkare1 skrev:
Riktigt snyggt!
Tack!

Du skulle ha sett minen på killen som knappade in köket hos IKEA då jag sa att jag skulle ha bänkskiva ovan högskåpen också! ;)

krilleman_215 skrev:
Tack!

Du skulle ha sett minen på killen som knappade in köket hos IKEA då jag sa att jag skulle ha bänkskiva ovan högskåpen också! ;)
Haha!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.