Hej,
Hoppas kunna få hjälp här efter veckor av funderande på egen kammare.
Har ett, vad jag upplever, svårmöblerat vardagsrum. hur hade ni ställt soffgrupp och matgrupp?
I köket finns en köksö som vi gärna vill behålla så jag vill helst ha matgruppen i en av de två delarna i vardagsrummet.
Hoppas kunna få hjälp här efter veckor av funderande på egen kammare.
Har ett, vad jag upplever, svårmöblerat vardagsrum. hur hade ni ställt soffgrupp och matgrupp?
I köket finns en köksö som vi gärna vill behålla så jag vill helst ha matgruppen i en av de två delarna i vardagsrummet.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Håller med KnockOnWood. Soffa etc uppe till höger. Spontant med soffryggen mot den vägg som ligger intill carporten (och mot trappan om soffan är vinklad). Om tv:n känns inklämd eller inte får naturlig titt-vinkel på väggen bredvid fönstret kan ni kanske sätta den på en sådan arm som går att flytta/vika ut från väggen?
Välkommen till forumet
Välkommen till forumet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 172 inlägg
Om du tycker det första alternativet ser konstigt ut när det blir på riktigt så kan du ställa ett vitrinskåp eller något annat mot ytterväggen. Sen är det ju inte alls säkert att just dina soffor har precis den längd som Jetkokos har ritat.
Men vid öppna planlösningar är det normalt att ställa soffor mitt i rummet så att man ser baksidan på dem.
Men vid öppna planlösningar är det normalt att ställa soffor mitt i rummet så att man ser baksidan på dem.
Bara man håller sig på rätt sida av den från köket uppstickande väggen så hade jag nog varit nöjd. Då håller man ju sig inom respektive "rum". Alternativt, om man kan hänga tv på ett vridbart/skjutbart väggfäste, så skulle man kunna köra som på höger bild, men spegelvänt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara