Hann inte svara på inläggen i min tråd innan den blev låst så jag svarar här.
Jansus82 - Tack för tipsen, jag har många år kvar att jobba och det kommer bli vitt så pensionen blir nog ok ändå, har jobbat vitt tidigare med och även under tiden jag sparat ihop kontanterna. Jag har även slutat helt med svartjobben.
ToRy - Du var snabb på att dömma och har faktiskt fel angåeende att jag tänkte gå på bidrag samtidigt som jag byggde huset. Jag söker jobb dagligen men gör det utan att vara inskriven på arbetsförnedringen, söker jobb lika bra utan att dem skall vaka över mig som en hök och kräva att jag söker jobb som ligger 100mil från min ort i något annat yrke än de jag har utbildning för.
Jag har en till buffert som jag lever från än dessa pengar jag nämnt för husbygget.
D09 och Alfredo - Ska kika på alternativet att köpa kåken och rusta upp den istället. Självklart är jag inte så korkad att jag har fyllt i mina riktiga uppgifter här. Jag är inte heller så korkad att jag surfar på mitt eller grannens nätverk heller. Och jag använder VPN. Surfar inte heller från min privata dator, tro mig, IT säkerhet har jag koll på. Att någon kan spåra mig via dessa inlägg = 0 chans. Men tack för omtanken grabbar.
Vill någon snacka så kan ni skicka meddelande, denna tråden kommer väl säkert låsas också.