10 230 läst ·
11 svar
10k läst
11 svar
Sväller era klick golv i skarvarna?
Intressant att höra, har du lust att tala om vilket fabrikat du har på golvet?1337 skrev:
Jag renoverade köket för 15 år sedan och lade in Pergo laminatgolv. Då fanns det ju inte klickgolv, utan det är vanlig not och spont som hellimmades (med Pergos speciallim). Jag var extra noga med att få lim överallt i skarven på ovansidan, trots det har skarvarna rest sig märkbart på några ställen där golvet blev utsatt för lite vattenspill.
Bara en enda gång var jag nöjd med ett laminat golv. 1990 monterade vi i huset Ikeas Thundra golv . Inte klick.
Men det golvet klarade av allt!
Sen hade vi ( då menar jag hela familjen, släkt m.m.) olika golv. Och nästan alla reste sig lite i skarvarna. Bäst efter Ikea, var faktiskt ett Pergo klick golv. Men det var ngn typ för kontor? Resten var det mer eller mindre problem med. Även ALLOC som kostade multum.
Men det golvet klarade av allt!
Sen hade vi ( då menar jag hela familjen, släkt m.m.) olika golv. Och nästan alla reste sig lite i skarvarna. Bäst efter Ikea, var faktiskt ett Pergo klick golv. Men det var ngn typ för kontor? Resten var det mer eller mindre problem med. Även ALLOC som kostade multum.
Låt bli att våt torka golven så slipper ni problem med att det blir svart eller reser sig i skarvarna på laminat och parkett golv...
Vid ett sådant test kan man spä på med någon droppe rengöringsmedel som gör att vattnet släpper sin ytspänning och letar sig in överallt.Lmob skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Renovera gammal parkett eller lägga klick-vinyl?
Golv -
Dimmer har slutat fungera - hörs inget ”klick” längre
El -
Problem med forumet - ingen klickrespons, irriterande reklam
Information & Feedback -
Montera klickgolv på vägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Lägga klickgolv, med eller utan fuktspärr på golvspån, oisolerad platta, ventilerat bjälklag?
Golv