Byggahus.se

Sutteränghus vem har det till rimlig kostnad

1. S
    Medlem Nivå 2
    Sitter och funderar hur man skall lösa problemet med huset som blivit för litet.

Har därför funderat på att bygga nytt. Har hittat en tomt som jsg blivit tokförälskad i. Nackdelen är att den troligen kräver ett sutteränghus.
    Har kikat på trivselhus men gfår en känsla av att de loigger i den högre prisklassen.. Så..
    Har ni några förslag på en tillverkare som har Sutteränghus med hyfsad standard till "rätt" pris och i så fall vad är rätt pris??

2. N
    Medlem Nivå 3

Re: Sutteränghus vem har det till rimlig kostnad

Kan man inte köpa t.ex. ett modulhus med bjälklag och ställa på en souteränggrund..? Borde inte bli så dyrt. Gunden kan man kanske få för ca 300'.

3. TyraMyra
    Medlem Nivå 4

Vi köpte vårt Vårgårdahus Dungen 3, 735000kr , ej inkl platta. Vi valde att bara köpa stommen.

TyraMyra

4. S
    Medlem Nivå 2

Det vfar ju en rätt tilltalande planslönsinhg ;-) men skulle vilja ha Dungan 3 med entre i bottenplanet ;-)

Måste bara fråga.
    Ungefär vad landade ert bygge på med allt??

5. matbr107
    Medlem Nivå 7

Vi flyttade in i vårt egenritade Vallsjöhus precis innan jul. Det ligger på en sluttande tomt blev därmed ett soutterränghus. Att rekommendera är att lägga sovrummen på nederplanet eftersom det är svalt året runt därnere pga den tunga betongstommen!

Se mer på hemsidan om du är intresserad! www.villabroden.se

6. S
    Medlem Nivå 2

Satt faktiskt och "njöt" av ert hus i julhelgen Verkar dock ha varit ett spännande bygge mer en hel del strul :)

MEn jag upplever det som att detta inte är ett billigt bygge?? Har jag fel.

7. matbr107
    Medlem Nivå 7

Varken billigt eller dyrt. Beror på vad man jämför med! Vi fick tag på en hyfsat billig tomt men har fått betala lite mer i markarbeten pga sluttningstomt.

Vi har gjort en hel del tillval som inte är standard dessutom. Har du läst på hemsidan så antar jag att du vet ungefär vad dessa är. ;) Kan ej extakt i huvudet vad själva huset kostat men med grund och alla tillval (exkl tomt och anslutningar) lite över 2 meloner skulle jag tippa på. Jämfört med vad vi fått för pengarna så tycker jag det är "billigt". Inga standardgrejjor utan frånvalt från Vallsjöhus och köpt eget för samma kostnad som avdragssumman har gjort en hel del för kvalitetskänslan.

Vill du ha fler tips eller idéer när det gäller soutterrängare så skicka gärna ett PM eller fråga här på forumet så kanske jag kan hjälpa till??! En sluttningstomt är det lite mer jobb med men jag tycker personligen att man får en tomt men lite mer "karaktär".

8. S
    Medlem Nivå 2

Humm... Känns ju som du säger jäkligt billigt :)

Hur många Kvm snackar vi om i detta fallet??
    Den tomten vi kollar på ligger kring 100 000 utan anslutningar men kräver en del jobb då den är uppvuxen. Men med tanke på att jag kommer ta över 30 hektar skig så smånigom så är det väl dags att lära sig hantera röjsåg och annat ;-)

Dra ett mail till jonas@mittanvändarnamn.com så kan vi fortsätta där???

9. C
    Medlem Nivå 4

Vet att Modulent kan fixa sutterängplan på ett urval av deras hus, Atmosfär, Dalby, Lidingö, Allegro och Duett.
    Hjältevadshus har också sutterängshus, deras pris är något lägre än Modulent.
    Lycka till i husletandet!
    Värsåsvillan har också några riktigt trevliga sutteränghus.