Superlim-stavar till limpistol?!

8k läst  5 svar

1. nattugglan11
    Medlem Nivå 9
    Hej!

Min vän har med värmepistol limmat kablar i skarven mellan vägg/tak. Han hade först "vanligt" lim som inte alls fungerade, baklarba ramlade ner senare vid klimatförändring troligvis. Via en avlägsen kontakt så fick han ett gäng importerade limstavar som fungerar utmärkt, tydligen mkt bra för de sitter nu som sten.

Min vän vet tyvärr inte mer något om dessa limsatvar, inget produktnamn eller nått.

Vet någon vart man kan få tag på limstavar till värmepistol som verkligen är superstarkt? Jag skall själva limma upp antennkablar...och kanske en el-kabel om man får limma sådana?

(De limstavar som finnes på claes olsson räcker bra om man vill ha nått att stoppa i öronen om man inte har något att göra)

2. E
    Medlem · Nivå 21
    E1647432 LIMSTÄNGER TED-DLT 300 Thorsman ett bra lim, men inget lim är godkänt för limning av starkströmskablar

"Rapid" Typ 11721-
    För alla slags elektriska limpistoler.
    Allround/GEN-T. För trä, kartong, läder, betong, PVC-plast, textil, polysterenplast, ABS-plast, stål och metaller.
    PRO+. Som ovan men ytterligare bättre vidhäftningsförmåga än PRO-T. Klarar förutom ovanstående även gummi, Polyuretan (PU), Polyethelene (PE), och Polypropylene (PP).
    A010026: Limtyp Allround
    A010028: Limtyp GEN-T
    A010030: Limtyp PRO+
    För mig okänt fabrikat

3. nattugglan11
    Medlem Nivå 9
    ok tack.

detta verkade bäst "A010030: Limtyp PRO+" Men var köper jag det?

4. E
    Medlem · Nivå 21
    Det finns i elektroskandias sortiment

5. R
    Medlem Nivå 5
    Clas Ohlson säljer limstavar av industrikvalitet som är 300 mm långa. Jag har limmat vämegolvkabel mot betong. Sitter stenhårt.

6. nattugglan11
    Medlem Nivå 9
    tACK FÖR ALLA SVAR!!!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: