756 läst · 3 svar
756 läst
3 svar
Stuggrannen sågar virke och säljer
Hej,
Har en kompis som har det lite jobbigt med sin stuggranne. Hans granne har startat en tillverkning av brädor med sin såg på gården. Hela maj och juni sågas det. Har varit så i flera år. Folk går med hörselkåpor, som bor intill.
Vet någon här vad det är som gäller? Måste man ha tillstånd för att få bedriva en "sågverksamhet" som ej är bara för husbehov?
Tack på förhand. 🤔
Har en kompis som har det lite jobbigt med sin stuggranne. Hans granne har startat en tillverkning av brädor med sin såg på gården. Hela maj och juni sågas det. Har varit så i flera år. Folk går med hörselkåpor, som bor intill.
Vet någon här vad det är som gäller? Måste man ha tillstånd för att få bedriva en "sågverksamhet" som ej är bara för husbehov?
Tack på förhand. 🤔
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"

Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Sant, vet inte varför jag tänkte att grannen var en större villatomt i nån form av mer eller mindre bebyggt område.Purre skrev:
Det står ju dessutom gård, vilket antyder att det kan vara en ganska normal verksamhet på landsbygden. Finns två små sågar inom 5km där jag bor som jag känner till.
Ska se om jag kan redigera inlägget...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tryckt virke (NTR-A) direkt i mark?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur sågar ni till tjockt virke och får det planhyvlat om ni snickrar i lägenhet?
Möbelsnickeri -
Såga impregnerat virke med "fin"-sågarna?
Verktyg & Maskiner -
Någon bygghandel som sågar virke?
Altan & Uteplats -
Hur sågar man lättast virke ur stockar?
Verktyg & Maskiner